Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2007, 22:04
ches ches is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2
ches is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief boswachter voorlichting, PR en recreatie.

Willen jullie hier even naar kijken ik sta open voor alle tips.


Aan: *****


Betreft: sollicitatie naar de vacature boswachter voorlichting, PR en recreatie.


25 oktober 2007


Geachte *********

Uw vacature op de internetsite van Staatsbosbeheer is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van boswachter voorlichting, PR en recreatie.

In mijn huidige functie als hoofdagent bij de Regio politie ********** ben ik werkzaam bij de Regionale **********. Dit is een afdeling binnen de politie, waarbij ik op een zeer service gerichte wijze de interne “politie klant” ondersteun.
Bij deze ondersteuning heb ik diverse malen het interregionaal milieuteam geassisteerd bij het handhaven van de zogenaamde groene wetgeving.
Door hiernaast in mijn vrije tijd als voorjager met mijn hond in het veld te werken werd mijn interesse bovenmatig gewekt voor genoemde functie.

De doelstelling van uw organisatie spreekt mij bijzonder aan. Vooral de combinatie van projectmatig werken en een bijdrage leveren aan een duurzame leefomgeving, waar mens, plant en dier centraal staan is voor mij de uitdaging waar ik voor wil gaan. Daarbij de relatie tussen mens en natuur te stimuleren en in te spelen op de ontwikkelingen in de samenleving. Ik hecht veel waarde aan deze doelstellingen. Regelmatig trek ik met mijn vrouw en kinderen er op uit, om te genieten van het landschap en de werking van de natuur. Ik denk dat mijn nieuwsgierigheid en interesse voor landschap en natuur een goede bijdrage kan leveren aan de doelstellingen van uw organisatie.

Vanuit mijn functie als hoofdagent binnen de regiopolitie ******** heb ik ruime ervaring binnen diverse vormen van surveillance, repressief- en preventief optreden, het geven van voorlichting en planmatig werken.

Hoewel ik geen specifieke opleiding gevolgd heb die gericht is op natuurbeheer en milieu, denk ik dat ik via mijn ervaringen kennis heb vergaard en vaardigheden heb ontwikkeld die daarin goed bruikbaar zijn. Indien dit wenselijk wordt geacht, ben ik uiteraard bereid een aanvullende opleiding te volgen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze vacature verder toe te lichten.



Hoogachtend,

*********



Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 oktober 2007, 12:02
DeKraan DeKraan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 10
DeKraan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief boswachter voorlichting, PR en recreatie.

Hai Ches,

die eerste zin van je; is de vacature de aanleiding dat je daar solliciteert, of zijn de mooie eigenschappen van het bedrijf, de goede voorwaarden, het afwisselende werk etc. de reden? De vacature is slechts de mogelijkheid. Waarom jij daar solliciteert zal toch zeker andere achtergronden hebben!

Probeer in je inleiding wat creatiever te zijn. Het is tenslotte het eerste dat men leest. Bekijk eens de website van de regio of de overkoepelende organisatie waar je voor komt te werken. Zeker bij de natuur zou je bv kunnen beginnen met: Wat mooi is, moet mooi blijven. Dit gaat zeker op voor ..... of ga in op de eigenschappen die ze vragen. Je kunt hierbij ook inhaken op je persoonlijke voorkeur voor de natuur. Als ik je tweede alinea lees, komt namelijk wel de reden naar voren waarom je daar wilt werken. Daarom mijn advies om gewoon die eerste zin te wissen. Je kunt hem bijvoorbeeld integreren bij je tweede alinea:

In mijn huidige functie als hoofdagent bij de Regio politie ********** ben ik werkzaam bij de Regionale **********. Dit is een afdeling binnen de politie, waarbij ik op een zeer service gerichte wijze de interne “politie klant” ondersteun.
Bij deze ondersteuning heb ik diverse malen het interregionaal milieuteam geassisteerd bij het handhaven van de zogenaamde groene wetgeving.
Door hiernaast in mijn vrije tijd als voorjager met mijn hond in het veld te werken werd mijn interesse bovenmatig gewekt toen ik de vacature voor boswachter las op uw internetsite.

In deze tweede (maar dan eerste) alinea zou ik Dit is een afdeling binnen de politie, waarbij ik op een zeer service gerichte wijze de interne “politie klant” ondersteun. vervangen door bijvoorbeeld Op deze afdeling ondersteun ik op een zeer servicegerichte manier de interne 'politieklant'. Dit klinkt namelijk een stuk actiever, en je hebt een paar overbodige woorden (zoals 'binnen de politie', dat is namelijk wel logisch) minder. Schrijven is vaak schrappen! In de zin die hierop volgt zou je bijvoorbeeld van 'bij dit ondersteunen' gewoon 'hierbij' kunnen maken.


Van Daarbij de relatie tussen mens en natuur te stimuleren en in te spelen op de ontwikkelingen in de samenleving. Ik hecht veel waarde aan deze doelstellingen. Regelmatig trek ik met mijn vrouw en kinderen er op uit, om te genieten van het landschap en de werking van de natuur. Ik denk dat mijn nieuwsgierigheid en interesse voor landschap en natuur een goede bijdrage kan leveren aan de doelstellingen van uw organisatie. zou ik maken Door de relatie tussen mens en natuur te stimuleren en in te spelen op de ontwikkelingen in de samenleving. Aan deze doelstellingen hecht ik veel waarde. Regelmatig trek ik er dan ook met mijn vrouw en kinderen op uit om te genieten van het landschap en de werking van de natuur. Met deze nieuwsgierigheid en interesse voor landschap en natuur denk ik een goede bijdrage te kunnen leveren aan de doelstellingen van uw organisatie.

Zo beginnen je zinnen niet meer met 'ik' wat alles toch wat te egocentrisch maakt, en geef je iets meer verband aan.

Er zitten geweldige stukken in deze brief, en als er een ding uit blijkt, is het wel dat je (volgens mij) niet alleen erg enthousiast bent over de functie, maar ook goed geschikt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 oktober 2007, 13:06
ches ches is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2
ches is on a distinguished road
Standaard Re: bekijk mijn sollicitatiebrief aub ik loop vast

Hartstikke bedankt voor je reactie. Echter tot mijn spijt kwam die een beetje te laat Maar daar kon jij niets aan doen. Ik zelf was vrijdag de gehele dag weg en de brief moest donderdag avond de deur uit anders kwam hij te laat binnen.
Overigens ik ben het helemaal met je commentaar eens. Dit was ook de reden dat ik de brief op het forum had gezet omdat ik er zelf ook nog niet helemaal gelukkig mee was. Daarom heb ik er die avond zelf nog wat aan verspijkerd.
Die uiteindelijke brief zal ik hieronder plaatsen. Overigens bedankt voor je compliment . Ik hoop nu dat je niet gaat zeggen had hem maar zo gelaten meaar dit terzijde.


Aan:***********,
t.a.v. **************,



Betreft: sollicitatie naar de vacature boswachter voorlichting, PR en recreatie.


*********** oktober 2007


Geachte mevrouw **********,

Uw vacature op de internetsite van Staatsbosbeheer is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van boswachter voorlichting, PR en recreatie.

In mijn huidige functie als hoofdagent bij de regiopolitie **********, ben ik werkzaam bij de Regionale**********. Dit is een afdeling binnen de politie, waarbij ik op een zeer service gerichte wijze de interne “politie klant” ondersteun.
Bij deze ondersteuning heb ik diverse malen het interregionaal milieuteam geassisteerd bij het handhaven van de zogenaamde groene wetgeving.
Door hiernaast in mijn vrije tijd als voorjager met mijn hond in het veld te werken werd mijn interesse bovenmatig gewekt voor genoemde functie.

Het is voor mij een uitdaging om de relatie tussen mens en natuur te verbeteren en hierin een bijdrage te kunnen leveren aan een duurzame leefomgeving, waar mens, plant en dier centraal staan.
Door mijn grote mate van enthousiasme, daadkracht en interesse voor het landschap en de natuur wil ik een positief aandeel leveren aan de doelstellingen en visie van Staatsbosbeheer.

Vanuit mijn functie als hoofdagent binnen de regiopolitie*********** heb ik ruime ervaring binnen diverse vormen van surveillance, repressief- en preventief optreden, het opbouwen en onderhouden van netwerken, het geven van voorlichting en planmatig werken.

Hoewel ik geen specifieke opleiding gevolgd heb die gericht is op natuurbeheer en milieu, denk ik dat ik via mijn ervaringen kennis heb vergaard en vaardigheden heb ontwikkeld die daarin goed bruikbaar zijn. Indien dit wenselijk wordt geacht, ben ik uiteraard bereid een aanvullende opleiding te volgen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze vacature verder toe te lichten.


Hoogachtend,

*******A



Bijlage: curriculum Vitae.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste.. mijn inspiratie is op ! DorienS Sollicitatiebrief en cv 2 11 februari 2007 23:49
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Beoordeel AUB mijn sollicitatiebrief LaMa Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2006 12:51
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon