Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 november 2013, 12:56
Diede95 Diede95 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 2
Diede95 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief bijbaan in de zorg

Hallo ik heb de volgende sollicitatie brief geschreven, Wat vinden jullie hier van?
het gaat om een brief aan mijn vorige stage plek waar ik vakantie werk aan geboden heb gekregen.


[woonplaats] 13 november 2013
Betreft: sollicitatie zorg

Beste [naam],
Tijdens mijn stage bij jullie heb ik vakantie werk aangeboden gekregen. Ik ben erg geïnteresseerd in een bijbaan als deze.
Momenteel ben ik 2e jaars student verzorgende- IG en zou het erg leuk vinden om in de zorg te werken. Ik heb mijn stage bij jullie gehaald en de proeves die gepland stonden heb ik afgerond.
De aangeboden baan erg interessant ook om verder ervaring op te doen in de zorg. Ik zou graag jullie team willen versterken in de weekenden voornamelijk op zondag en schoolvakanties. Uit mijn ervaring van de stage die ik bij jullie heb gelopen weet ik dat ik ouderenzorg zeker een leuke doelgroep vind en goed met ouderen om kan gaan. Ik heb respect voor hun waarden en normen.
Momenteel werk ik in een supermarkt en ik zou het heel fijn vinden als ik het een beetje met elkaar kan combineren. Ik werk hier op zaterdagen en door de weeks in de avonduren. Ik zou dus op de zondagen en in de schoolvakanties kunnen werken als helpende bij jullie in de zorg. Verder zou ik het prettig vinden als ik in de zomer vakantie van 1 augustus tot en met 15 augustus vrij zou kunnen zijn.
Ik hoop u hier voldoende mee geïnformeerd te hebben en hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groeten,

[voor en achternaam].

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 november 2013, 21:55
Helenn Helenn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2013
Berichten: 2
Helenn is on a distinguished road
Smile

Ik weet niet of het door het plakken komt.. maar ik zou de alineas echt van elkaar scheiden, leest prettiger.

Een aantal zinnen heb je denk ik te snel getypt want daar missen woorden

Geachte ipv beste

Met vriendelijke groet ipv groeten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 november 2013, 23:06
Diede95 Diede95 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 2
Diede95 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb voor beste gekozen omdat ik de persoon ken.. in de echte brief zijn de alineas wel gescheiden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 november 2013, 16:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Niet "jullie" gebruiken

"Jullie" is een vorm van tutoyeren. Dat zou ik nooit gebruiken in een sollicitatiebrief. Dit kun je voorkomen door bijvoorbeeld gewoon de naam van instelling te gebruiken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 november 2013, 13:02
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard

Ik zou niet teveel ingaan op de dagen dat je niet kunt. Aan het eind lijk je al een soort van eisenpakket klaar te hebben. Dit kan natuurlijk, maar dit zou ik iets minder benadrukken en in een eventueel gesprek kun je dit aan bod laten komen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 november 2013, 13:44
johan82 johan82 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2013
Berichten: 1
johan82 is on a distinguished road
Standaard

Zou een andere meer pakkende eerste alinea kiezen.
Je moet daarbij denken aan bv je ervaringen met het bedrijf, waar je de functie hebt gelezen etc.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief BBL leerling medewerker maatschappelijk zorg niv 4 stephany Sollicitatiebrief en cv 2 11 maart 2013 12:16
Sollicitatiebrief docent zorg en welzijn paradise87 Sollicitatiebrief en cv 0 4 januari 2012 00:15
Herintreder in de zorg, sollicitatiebrief voor opleiding leerling verpleegkundige Fransje Sollicitatiebrief en cv 4 26 april 2011 11:00
Sollicitatiebrief thuishulp, als opstap naar een baan in de zorg Aphrodite Sollicitatiebrief en cv 7 1 april 2011 13:45
Sollicitatiebrief werkbegeleider (zorg), graag tips alles is welkom valkje Sollicitatiebrief en cv 2 8 november 2010 11:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon