Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 januari 2007, 17:17
Shane
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Contract nog niet getekend

Ik werk sinds 2 maanden bij een bedrijf. Nu heb ik 3 weken geleden pas mijn contract voorhet eerst gezien en ben het met een paar dingen niet eens. Het contract is dus nog steeds niet getekend. Ben ik nu in dienst voor onbepaalde tijd?
Verder is het een contract voor 6 maanden, maar er staat een concurrentiebeding in voor 12 maanden naast de geheimhoudingsverklaring. Kan dit?
Ook staat er dat overuren geacht worden te zijn opgenomen in mijn salaris, maar ik ben maar gewoon een secretaresse!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2007, 01:42
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Contract nog niet getekend

Beste Shane,

Allereerst: Een arbeidsovereenkomst hoeft niet per se op papier te staan. Je kunt ook mondeling afspreken dat je voor een werkgever komt werken, en dat is dus in jouw geval: de werkgever zegt jou aan te willen nemen, en jij reageert daar positief op, en bent zelfs al aan het werk. Die afspraak is net zo geldig als een schriftelijk contract dat je allebei ondertekent (tenzij in de cao iets anders staat). Als jullie mondeling een contract voor bepaalde tijd zijn overeengekomen, kun je door het niet te tekenen, niet ineens voor onbepaalde tijd in dienst zijn.

Overigens moet je werkgever moet wel een aantal gegevens voor je op papier zetten, als je alleen een mondelinge overeenkomst hebt. Zowel die gegevens, als een eventueel contract moet de werkgever binnen een maand na aanvang van je dienstbetrekking schriftelijk de meest relevante informatie over de arbeidsovereenkomst verstrekken - en hier heeft hij dus aan voldaan in jouw geval.