Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2019, 20:41
kellyterhaar kellyterhaar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2019
Berichten: 1
kellyterhaar is on a distinguished road
Standaard Werkgever komt gemaakte afspraak niet na

Beste lezers,

De reden waarom ik een bericht op dit forum plaats, is omdat ik even niet weet wat ik moet doen... ik zal de situatie hier zo kort mogelijk uitleggen.

Ik ben op het moment leerling verpleegkundige. Mijn werkgever heeft mij deze opleiding aangeboden en betaalt dus de studiekosten. Als ik tijdens de opleiding of ná het behalen van mijn diploma bij deze werkgever weg ga, moet ik (uiteraard) de studiekosten terugbetalen.
Nu ga ik per 01-09-2019 bij een andere werkgever aan de slag welke mijn gehele opleiding + kosten overneemt. Mijn nieuwe werkgever vertelde mij dat mijn huidige werkgever de factuur met de gemaakte kosten moet opsturen en dat zij dit volledig vergoeden.
Helaas gaat mijn huidige werkgever hier niet mee akkoord, zij weigeren een factuur naar hun te sturen. “We zijn iets met jou aan gegaan dus gaan het ook met jou regelen”. Oftewel: zij gaan de kosten met mijn salaris in augustus verrekenen.
Ik kreeg een brief thuis gestuurd van de directeur (ondertekend en wel) dat deze kosten van mijn salaris in augustus zouden worden ingehouden.
Hier is nog al wat gedoe over geweest, gezien ik als dit volledig ingehouden wordt, ik te weinig salaris ontvang om mijn vaste lasten te kunnen betalen.
Het kon, na wat telefoongesprekken/e-mails en na contact van mijn leidinggevende met hun, in termijnen betaald worden.
Ik had, voordat ik dat wist, een lening kunnen regelen voor in augustus, om die kosten te kunnen betalen en zodat ik niet in de knoop zou komen met mijn vaste lasten.
Nadat ik met de salarisadministratie gebeld had (om te vertellen dat ik het toch in 1x wil betalen i.p.v. in termijnen ivm de al geregelde lening) heb ik, op verzoek van hun, het ook nog schriftelijk op de e-mail gezet naar hun.

Nu kreeg ik gisteren mijn loonstrook digitaal en kreeg ik paniek. De studiekosten worden déze maand al ingehouden i.p.v. in augustus. Dat houdt in, dat ik deze maand maar 1/4 deel van mijn salaris ontvang. En dat ik niets heb (kunnen) regelen voor deze maand maar voor volgende maand. Wat ook de afspraak was.

Uiteraard ga ik morgen de administratie gelijk om 08:00 uur bellen, maar ik ben bang dat zij gaan zeggen dat een nastorting niet kan (om een of andere reden) of dat hier nog een aantal dagen of weken overheen gaan.
Dit kan voor mij niet, ik krijg dinsdag salaris..althans 1/4 deel. Ik sta erop dat zij zorgen dat ik dinsdag het andere 3/4 deel op mijn rekening zie. Ik moet namelijk al mijn vaste lasten betalen (huur, verzekeringen etc).

Sta ik in mijn recht? En zo ja, hoelang mogen zij erover doen om het 3/4 deel aan mij terug te betalen?
En zo niet, wat moet ik dan doen?
Ik wil graag weten wat mijn rechten en plichten zijn en wat die van hun zijn zodat ik morgen met sterke argumenten kan komen, mochten zij moeilijk gaan doen...


Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven! Op internet kon ik dit niet vinden..best een aparte situatie ook.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2019, 09:29
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Als mensen gewoon zouden doen wat is afgesproken...

Ik zou nu inderdaad even mailen met de salarisadministratie en vertellen dat zij een fout hebben gemaakt en dat je voorzieningen hebt getroffen om de inhouding in augustus op te vangen, maar dat je hierdoor in juli in de problemen komt. Ik zou zeker de bijlage van de brief van de directeur bij de mail voegen, dat het bedrag in augustus moet worden ingehouden. Ik verwacht dat ze het voor het einde van de maand zullen herstellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Contract nog niet getekend Shane Je rechten en plichten als werknemer 3 9 oktober 2014 09:44
Moet van werkgever cursus volgen, mag ik weigeren als kosten niet worden vergoed? Marieke J Je rechten en plichten als werknemer 4 6 januari 2012 17:34
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon