Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 september 2007, 17:11
jori jori is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Berichten: 3
jori is on a distinguished road
Standaard Bespreken sollicitatiebrief medisch secretaresse/doktersassistente

Graag jullie reactie op onderstaande brief:


Amsterdam, 25 september 2007

Betreft: sollicitatie medisch secretaresse/doktersassistente, vacaturenummer


Geachte mevrouw, mijnheer,
Naar aanleiding van uw advertentie in de vacaturelijst d.d. 18 september jongstleden solliciteer ik naar de functie van medisch secretaresse/doktersassistente.
Een functie als medisch secretaresse/doktersassistente is voor mij een lang gekoesterde wens. Dit is ook de reden waarom ik enige tijd geleden op uw vacature voor 8 uur heb gereageerd. Tot mijn grote spijt moest ik deze procedure afbreken wegens onverwachte persoonlijke omstandigheden. Mijn belangstelling is nog groter geworden nu er een vacature is vrijgekomen voor 24-32 uur en heb ik besloten nogmaals de kans aan te grijpen om voor deze functie in aanmerking te komen. Ik geef de voorkeur aan een werkweek van ca. 24 uur, uitbreiding voor de toekomst is bespreekbaar.
Ik heb veel affiniteit met de medische wereld, zeer ruime ervaring op administratief, secretarieel en organisatorisch gebied en vind het prettig om zelfstandig te kunnen functioneren binnen een team. Uiteraard ben ik bereid tot het volgen van relevante opleidingen.
Voor verdere gegevens verwijs ik u naar de bijgevoegde C.V.
Graag zou ik u in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme voor deze baan duidelijk willen maken.
Hoogachtend,




Bijlage: 1.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 september 2007, 14:51
Mellie Mellie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 3
Mellie is on a distinguished road
Standaard Re: Bespreken sollicitatiebrief medisch secretaresse/doktersassistente

Hallo Jori,

Je beschrijft in je brief dat een functie als medisch secretaresse/doktersassistente een lang gekoesterde wens van je is. Maar waaróm precies? Hou je ervan mensen te helpen? Heb je misschien iets in je omgeving meegemaakt waardoor je dit wilde worden? Wat vind je de leukste aspecten van het vak? Waarom heb je affiniteit met de medische wereld? Wat voor opleiding heb je gevolgd?

Dat maakt je brief misschien wat persoonlijker, waardoor je unieker overkomt.

Tot mijn grote spijt moest ik deze procedure afbreken wegens onverwachte persoonlijke omstandigheden. <- Deze zin zou ik weglaten, hij voegt weinig toe en roept wel vragen op. Voor de rest weet ik niet of het handig is om in de eerste brief al aan te geven dat je 24 uur wilt werken, dat kun je beter bewaren voor het sollicitatiegesprek.

Voor de rest is je brief qua spelling en grammatica aardig goed. Ik zou gewoon nog even de dingen aanpassen die ik zojuist aangaf (of de tips meenemen voor een volgende keer).

Hopelijk heb je er wat aan! Veel succes met solliciteren!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief + cv medisch secretaresse Astrid van de Velde Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 17:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon