Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2010, 01:22
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief bij universiteit XXX - wat vinden jullie ervan?

Geachte XXX,

Ik heb ervaring met managementinformatiesystemen en kan helder communiceren. Daarmee pas ik goed bij de functie van medewerker bestuurlijke informatievoorziening. Mijn telefoongesprek met mevrouw YYY heeft dit bevestigd. Daarom solliciteer ik graag naar deze functie.

Universiteit XXX, en in het bijzonder de faculteit Economie is mijn alma mater. Ik ben altijd interesse blijven houden in de economische wetenschappen en zou graag werken bij een organisatie waar dit vakgebied centraal staat. Uw vacature geeft mij de kans om mijn vaardigheden te gebruiken in een omgeving die mij aanspreekt.

Uit de vacaturetekst en mijn gesprek met mevrouw YYY begrijp ik dat de kandidaat om moet kunnen gaan met managementinformatiesystemen. Ik heb een flink aantal jaren ervaring met SAP. Als functioneel beheerder bij [organisatie A] heb ik vanuit SAP kengetallen en managementinformatie geproduceerd waarmee het management sturing kon geven aan de afdeling. Ook heb ik gebruikers gecoached en heldere werkinstructies geschreven. Dit heeft tot resultaat gehad dat de organisatie een stuk produktiever is gaan werken.

Ik begrijp dat uw ideale kandidaat ook goed schriftelijk moet kunnen communiceren in verschillende media. Dit is een van mijn sterke punten. Vanaf vorig jaar ben ik webcoördinator geweest voor [organisatie B], en daardoor kan ik goed uit de voeten met het content management systeem van Universiteit XXX. Daarnaast onderhoud ik verschillende andere websites. Ik heb verder ervaring met redactiewerk en met het schrijven van stukken in Nederlands en Engels. Op het moment volg ik een cursus journalistiek met als doel deze vaardigheden verder aan te scherpen.

Ik zou mijn kennis en vaardigheden graag gebruiken in de functie die u aanbiedt en ik ben ervan overtuigd dat ik hierin van meerwaarde kan zijn. Een en ander licht ik graag toe in een nader gesprek.


Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2010, 18:04
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief bij universiteit XXX - wat vinden jullie ervan?

Hallo. Een aantal punten van verbetering die ik in de eerste instantie zie:
1) Begin een sollicitatie nooit met het woord 'ik'. Je kan beter beginnen met het vermelden van je telefoongesprek. Bovendien herhaal je die kennis later in de brief zowiezo weer.
2) "Vanaf vorig jaar ben ik webcoördinator geweest voor [organisatie B]". Vanaf is een woord dat verwijst naar de toekomst. Je kan beter "Sinds" gebruiken.
3) Je afsluiting kan bondiger. Het spreekt voor zich dat je je kennis en vaardigheden wil gebruiken. Het zou beter zijn als je op de kennis en vaardigheden wijst die andere kandidaten wellicht niet hebben. Bovendien zijn het die vaardigheden die een meerwaarde hebben. Om dat woord te gebruiken om jezelf te beschrijven is misschien grammaticaal correct, maar het klinkt wat vreemd.
4) Wees specifiek over wat je in een gesprek wil toelichten. Is het de sollicitatie in het algemeen, of iets anders.
5) Je hebt de bijlagen niet erbij staan. Kan een copy-paste foutje zijn naar het forum, maar zorg dat het er in de echte brief wel bij zit.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief secretarieel medewerkster, wat vinden jullie ervan? biorage85 Sollicitatiebrief en cv 4 20 november 2008 21:50
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, hoor graag wat jullie ervan vinden :) Ptty Sollicitatiebrief en cv 2 19 juni 2008 10:45
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
Sollicitatiebrief verpleegkundige, Wat vinden jullie ervan? does Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 19:08
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon