Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2015, 20:22
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard Recruiter bellen

Misschien dat ik deze vraag in het verkeerde forum stel, sorry daarvoor als dat zo is.

Ik ben afgelopen week naar een congres geweest voor studenten van mijn opleiding (Fiscaal recht). Hier waren ook veel potentiële werkgevers aanwezig en natuurlijk de recruiters van die bedrijven. Ik heb met verschillende medewerkers en recruiters van die kantoren gepraat. Met name één specifiek kantoor heeft mijn interesse. Hier heb ik dan ook gegevens achtergelaten en vermeld dat ik interesse heb in een stage of werkstudentschap per februari, als mijn studie (WO master) wat rustiger is.

Gisteren kreeg ik van de recruiter van dit bedrijf een persoonlijk bericht. Hij zei dat ik contact op kon nemen als ik interesse had in een stage of werkstudentschap. Nu wil ik niet bovenop een stapel belanden, dus mijn voornemen is om deze recruiter te bellen en te vertellen dat ik wel interesse heb om als werkstudent of stagiair aan de slag te gaan.

Mijn vraag is vooral hoe ik dit het beste kan aanpakken. En wat kan ik verwachten? Zou het kunnen dat ik gelijk een uitnodiging krijg voor een gesprek, of (dat lijkt mij het meest logisch) zouden ze vragen of ik een CV en motivatie op wil sturen om daar een blik op te werpen?

Zijn er mensen die dit een keer hebben gedaan en zo ja wat was de ervaring? Het kantoor dat ik op het oog heb is overigens een Big Four kantoor binnen de fiscale wereld, dus zeker niet de minste.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2015, 10:37
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Hij zei dat ik contact op kon nemen als ik interesse had in een stage of werkstudentschap.
Ik zou contact opnemen en dan hoor je vanzelf wel of ze een gesprek met je willen inplannen of eerst je cv en een motivatie willen ontvangen. Zorg er in ieder geval voor dat als je belt, je helder hebt waarom je daar wilt werken en welke taken je interessant vindt. Dit telefoongesprek kan als een soort mini-sollicitatiegesprek verlopen. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2015, 20:29
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie Marieke!

Ik ga er toevallig vrijdag heen met mijn studievereniging. Eerst heb ik me niet opgegeven omdat ik weinig tijd heb. Maar dit is toch wel een kans en misschien iets om eventueel in een (telefoon)gesprek op terug te komen. Bovendien dateert mijn laatste bezoek aan hen alweer van ruim een jaar geleden. Dan kan ik ook wat concreter mijn motivatie onderbouwen.

Ik hou je op de hoogte!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2015, 21:46
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Maar dit is toch wel een kans en misschien iets om eventueel in een (telefoon)gesprek op terug te komen.
Dat heb je goed gezien Heel veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 oktober 2015, 23:51
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Bedankt Marieke!

Ik ben op het kantoorbezoek geweest inmiddels en het is mij nu wel duidelijk dat ik hier graag aan de slag zou willen. Ook weet ik nu beter welk rechtsgebied mij het meeste aanspreekt. Daarom wil ik solliciteren voor een business course, ik hoorde dat hier vaak ook werkstudentschappen uit voortkomen. Op dit moment ben ik daarvoor bezig met de sollicitatiebrief, de deadline is zondag al dus ik betwijfel of ik voldoende tijd heb om die te laten controleren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hakkelig telefoongesprek gehad met recruiter, recht proberen te zetten in brief? RichWes Sollicitatiebrief en cv 7 21 augustus 2012 20:55
Sollicitatie junior recruiter Fedor Sollicitatiebrief en cv 5 19 augustus 2011 14:24
Bellen naar aanleiding van vacature pique Sollicitatiebrief en cv 6 27 februari 2011 14:14
Sollicitatie Recruiter stijnhommes Sollicitatiebrief en cv 4 25 januari 2011 23:30
Wanneer bellen? Trish Sollicitatiegesprek 12 26 september 2009 18:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon