Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2007, 13:33
Marcel Marcel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 2
Marcel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is

Ik wil deze brief vandaag versturen. Gisterenavond ben ik begonnen en ik denk dat het wel oke is. Willen jullie eens een blik werpen en kritiek is altijd welkom.

Alvast bedankt.
Marcel

xxxxxxxxxx
T.a.v. xxxxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx



xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx



Amsterdam, 6 juni 2007


Betreft: Sollicitatie verhuurmakelaar commercieel


Geachte Mevrouw xxxxr,

De leukste banen loop je onverwachts tegen het lijf. Na terugkomst van een korte vakantie las ik in de Telegraaf van zaterdag 2 juni jl. bovengenoemde vacature. De vacature viel mij gelijk op omdat de woningmarkt mij altijd al heeft aangesproken.

De afgelopen acht jaar heb ik veel werkervaring opgedaan binnen de commerciële branche . Momenteel ben ik werkzaam voor een autobedrijf. Ik ben daar in de loop der jaren opgeklommen tot verkoopleider. Een functie waar ik heel veel plezier in heb. Toch merk ik dat ik uiteindelijk iets anders ambieer. In 2005 ben ik begonnen aan de opleiding SVM. Deze opleiding volg ik in de avonduren in een rustig tempo.
Verkopen en adviseren is iets wat ik de afgelopen acht jaar met veel plezier heb gedaan en dat zie ik terug in het door u omschreven functieprofiel. Een nieuwe uitdaging bij een professionele organisatie waar gericht wordt gekeken naar de toekomst. Dit zijn dan ook mijn beweegredenen waarom ik reageer op deze vacature.

Ik weet zeker dat ik met mijn ervaring iets voor xxxxxx zou kunnen betekenen. De aangegeven functie vereisten sluiten goed aan bij mijn achtergrond. Zo zal mijn commerciële ervaring goed van pas komen. Graag zou ik in de gelegenheid gesteld worden dit verder toe te lichten.

In mijn cv leest u stapsgewijs wat mijn ervaringen zijn. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij natuurlijk altijd hierover benaderen.
Een toekomst met toekomst is mijn motto. Ik hoop spoedig meer te vernemen over mijn toekomst

Met vriendelijke groet,


xxxxxxxxx


Bijlagen: Curriculum Vitae

--------------------------------------------------------------------------
Curriculum vitae

Personalia
Naam: XXXXXX
Voornamen: XXXXXXX
Adres: xxxxxxxxxxxx
Postcode/Woonplaats: xxxxxxxxxxxxxx
Telefoon: xxxxxxx
Geboortedatum/-plaats: xxxxxxxx
Email: xxxxxxxx
Nationaliteit: Nederlandse
Geslacht: Man
Burgerlijke Staat: Ongehuwd samenwonend
Rijbewijs: A & B


Opleidingen:

1989 - 1993 Mavo D, Mondriaan Lyceum in Amsterdam.
1993- 1995 VOC Leiden Lammenschans, 2de plaatwerker.
1995 – 1996 VOC Westerstraat Amsterdam, 1ste plaatwerker.
1997 - 1999 Nima-A, marketing en consumentengedrag. MBO/HBO
2005 – 2006 Makelaardij module marketing, economie, communicatie. MBO/HBO

Cursussen:

1999 Financieringen, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
1999 Leasing, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2000 Verzekeringen / assurantiën, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2001 Commerciële vaardigheden, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2002 CSI klanttevredenheid, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2003 E-Link CRM, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)

Competenties en vaardigheden

Door mijn werkervaring heb ik veel ervaring in het omgaan met klanten. Klanten met verschillende achtergronden en niveaus. Goede communicatieve eigenschappen is van groot belang.
Tijdens mijn werkzaamheden heb ik ook geleerd om te gaan met particulieren, kleine bedrijven en grote bedrijven..

Ik kan goed met verantwoordelijkheden overweg, wat uit de volgende activiteiten blijkt:

Ø Tijdens de introductie van een nieuw model of uitvoering ben ik de aangewezen persoon om de opleiding/cursus te volgen en deze te ventileren naar mijn collega’s.

Ø Enige tijd geleden zijn wij begonnen ons CSI (Customer Satisfaction) bij te houden en waar nodig te verbeteren. Dit is van belang om een bonus bij de importeur te behalen.

ØIk was voor ons filiaal verantwoordelijk en moest rapporteren naar mijn commercieel directeur.

Ø Vanaf 2003 kreeg ik de verantwoording over de verkoopafdeling. Als verkoopleider kreeg ik de verantwoording over het functioneren van collega’s en hield functioneringsgesprekken. Ik kreeg van de directie bepaalde taken die ik met zorg en beleid tot een postief resultaat realiseerde.

Prestaties

Ik kreeg in 2002 de uitdaging om het CSI (Customer Satisfaction) cijfer te verhogen. De uitdaging was om deze boven landelijk gemiddeld te laten eindigen. Dit heb ik door middel van diverse acties en activiteiten weten te realiseren. Het bedrijf kreeg een compliment van de importeur.

Met behulp van een Mystery-shopper controleert de importeur regelmatig of de verkoopadviseurs volgens de richtlijnen werken.
Zelf ben ik 2 maal door een mystery-shopper gescreend en positief beoordeeld.

Werkervaring

In 1993 ben ik na het behalen van mijn Mavo-D diploma gaan werken bij xxxx Amsterdam als plaatwerker. Hier ben ik 2 dagen per week gaan werken en 3 dagen naar school om de nodige diploma’s te behalen. Na de opleiding ben ik full-time gaan werken.

In 1998 kreeg ik een baan aangeboden bij een autobedrijf als junior verkoopadviseur.
Al zeer snel kreeg de directie in de gaten dat ik veel meer in me had als verkoopadviseur en kreeg als snel diverse verantwoordelijkheden.
In 2001 kwam er een vacature vrij in een ander filiaal. De directie benaderde mij voor deze functie, er was namelijk iemand nodig die de verantwoording kreeg over de verkoop.
In deze functie heb ik veel geleerd. Het begeleiden van stagaires, junior verkoopadviseurs, leiding geven aan verkoopadviseurs en omgaan met verantwoordelijkheden.


Interesses en aanvullende informatie


Interesses en hobby’s: fitness, tennis, squash, golf en voetbal.


Ø 29 jaar oud, ongehuwd/samenwonend.
Ø Als mens gemotiveerd, enthousiast, leergierig en georganiseerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juni 2007, 13:54
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief+cv twijfel of het goed is

Misschien kun je in je CV de belangrijkste dingen als eerst vermelden? Dus beginnen met je werkervaring en alles a-chronologisch noteren (dus de meeste recente baan bovenaan en onder het kopje opleidingen ook je laatst genoten opleiding bovenaan zetten). Ik denk dat je CV daar overzichtelijker van wordt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juni 2007, 14:38
Marcel Marcel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 2
Marcel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is

Zo beter?



Naam: xxxx
Adres: xxxx
Telefoon: xxxxx
Geboortedatum: xxxxx
E-mail: xxxxxx

Opleidingen:

2005 – 2007 SVM Makelaardij module marketing, economie, communicatie HBO-niveau
1997 - 1999 Nima-A, marketing en consumentengedrag. MBO/HBO.
1995 – 1996 VOC Westerstraat Amsterdam, 1ste plaatwerker.
1993- 1995 VOC Leiden Lammenschans, 2de plaatwerker.
1989 - 1993 Mavo D, Mondriaan Lyceum in Amsterdam.



Cursussen:
2003 E-Link CRM, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2002 CSI klanttevredenheid, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2001 Commerciële vaardigheden, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
2000 Verzekeringen / assurantiën, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
1999 Leasing, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)
1999 Financieringen, FAMI (opleiding instituut van Fiat Auto Nederland)


Werkervaring

In 1993 ben ik na het behalen van mijn Mavo-D diploma gaan werken bij xxxxx Amsterdam als plaatwerker. Hier ben ik 2 dagen per week gaan werken en 3 dagen naar school om de nodige diploma’s te behalen. Na de opleiding ben ik full-time gaan werken.

In 1998 kreeg ik een baan aangeboden bij een autobedrijf als junior verkoopadviseur.
Al zeer snel kreeg de directie in de gaten dat ik veel meer in me had als verkoopadviseur en kreeg als snel diverse verantwoordelijkheden.
In 2001 kwam er een vacature vrij in een ander filiaal. De directie benaderde mij voor deze functie, er was namelijk iemand nodig die de verantwoording kreeg over de verkoop.
In deze functie heb ik veel geleerd. Het begeleiden van stagaires, junior verkoopadviseurs, leiding geven aan verkoopadviseurs en omgaan met verantwoordelijkheden.



Competenties en vaardigheden

Door mijn werkervaring heb ik veel ervaring in het omgaan met klanten. Klanten met verschillende achtergronden en niveaus. Goede communicatieve eigenschappen is van groot belang.
Tijdens mijn werkzaamheden heb ik ook geleerd om te gaan met particulieren, kleine bedrijven en grote bedrijven..

Ik kan goed met verantwoordelijkheden overweg, wat uit de volgende activiteiten blijkt:

Ø Tijdens de introductie van een nieuw model of uitvoering ben ik de aangewezen persoon om de opleiding/cursus te volgen en deze te ventileren naar mijn collega’s.

Ø Enige tijd geleden zijn wij begonnen ons CSI (Customer Satisfaction) bij te houden en waar nodig te verbeteren. Dit is van belang om een bonus bij de importeur te behalen. Ik was voor ons filiaal verantwoordelijk en moest rapporteren naar mijn commercieel directeur.

Ø Vanaf 2003 kreeg ik de verantwoording over de verkoopafdeling. Als verkoopleider kreeg ik de verantwoording over het functioneren van collega’s en hield functioneringsgesprekken. Ik kreeg van de directie bepaalde taken die ik met zorg en beleid tot een postief resultaat realiseerde.




Prestaties

Ik kreeg in 2002 de uitdaging om het CSI (Customer Satisfaction) cijfer te verhogen. De uitdaging was om deze boven landelijk gemiddeld te laten eindigen. Dit heb ik door middel van diverse acties en activiteiten weten te realiseren. Het bedrijf kreeg een compliment van de importeur.

Met behulp van een Mystery-shopper controleert de importeur regelmatig of de verkoopadviseurs volgens de richtlijnen werken.
Zelf ben ik 2 maal door een mystery-shopper gescreend en positief beoordeeld.



Interesses en aanvullende informatie


Interesses en hobby’s: fitness, tennis, squash, golf en voetbal.


Ø 29 jaar oud, ongehuwd/samenwonend.
Ø Als mens gemotiveerd, enthousiast, leergierig en georganiseerd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juni 2007, 16:01
ghpotman ghpotman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 3
ghpotman is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is

Op zich een goede brief zo na een snelle scan,

goede opmerking om de laatste opleidingen / werkervaringen bovenaan te plaatsen.

misschien een uitdaging om naast het commerciele en uitdagende element een directe link aan te geven van verkoopleider autobranche naar verhuurmakelaar:

misschien zoiets als een compententie: een goede link tussen wensen van de klant en qua marketing als intermediair zo sterk mogelijk op te treden.
sorry maar vind beetje moeilijk te omschrijven, maar autobranche is natuurlijk wel iets anders dan vastgoedland.


Ps) zou jij ook even mijn brief willen bekijken (rabo)?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon