Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juni 2017, 21:25
Strahssis's schermafbeelding
Strahssis Strahssis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2017
Berichten: 4
Strahssis is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Strahssis
Standaard Ik weet niet welke van de twee voorkeursopleidingen in moet kiezen!

Hallo iedereen,

Nu ik hoogstwaarschijnlijk eindelijk met de middelbare school klaar ben, is het voor mij tijd om een vervolgopleiding te kiezen. Ik heb mij als sinds VWO 4 georiënteerd welke vervolgopleiding zou willen gaan doen, dus ik heb echt iedere hoek gezien. Door omstandigheden verlaat ik school met een Havo-diploma, maar ik wilde toch geen universiteit doen, dus dat drukt de pret niet. Ik zit met twee beroepsopleidingen, Verpleegkunde en de Pabo, die mij beide enorm aanspreken.

Al sinds ik klein was zag ik mezelf in de gezondheidszorg werken, ik heb mijn droombaan uitstapje gehad naar dierenarts, maar verder dan dat is het altijd in de gezondheidszorg geweest. Toen ik me hier meer op ging oriënteren in VWO 4, kwam ik er al vrij snel achter dat ik Verpleegkundige wilde worden omdat ik dan dichter bij de patient kan staan, wat mij heel erg aanspreekt. Nog tot op de dag van vandaag zie ik me na mijn studie in een zieken- of verzorgingstehuis rondlopen. De open dag en meeloopdag van de studie in Heerlen waren prima, maar ik stond er ook niet van te springen. Echter uit de studiekeuzecheck kwam dat ik zeer geschikt ben voor de opleiding, waar ik het mee eens ben. Ik was voor meer dan een jaar zeker van mijn studiekeuze tot een half jaar terug, toen de onderwijssector me ook begon aan te spreken.

Ik heb het altijd leuk gevonden om bij mijn moeder mee te helpen op de peuterspeelzaal, bovendien heb ik daar ook in 4 VWO mijn stage gelopen. Ik weet dat ik mij goed kan verplaatsen in kinderen en dat ik in de omgang met hun ook redelijk goed ben en ik heb er ook plezier van. Ik ben naar open dagen voor lerarenopleidingen voor het voortgezet onderwijs geweest en heb daar zelfs aan een proefstudeer traject meegedaan. Uiteindelijk ben ik bij de Pabo uitgekomen omdat mij dat toch het meeste aansprak. De open- en meeloopdag waren heel erg goed bevallen. De sfeer op de opleiding is veel leuker dan die bij Verpleegkunde; ik zag mijzelf zo aanschuiven in het Pabo-programma. Op de Verpleegkunde opleiding voelde ik me op de meeloopdag niet echt geweldig, ik voelde me erg in mijn verlegenheid geduwt, terwijl op de Pabo was ik meteen met iedereen aan de kletst met een hoop gezelligheid. Ook al zie ik de Pabo en het beroep als meester heel erg zitten, kan ik geen beeld van mezelf vormen van mijzelf die voor de klas staat en of ik dat allemaal wel zo goed zou doen. Bij verpleegkunde heb ik dit beeld wel en heb ik ook altijd gehad van kinds af aan.

Ik heb voor beide opleidingen uit de studiekeuzecheck een volledig positief advies gekregen. Ik had eigenlijk gehoopt dat hieruit de keuze gemakkelijker zou worden, maar het heeft niks veranderd. Na het gesprek op de Pabo had ik voor mezelf eigenlijk besloten om de Pabo te gaan doen. Maar na ook maar één filmpje van een ziekenhuis te zien, startte de twijfel weer meteen opnieuw. In mijn vrije tijd kijk ik van de videos die ik kijk nou eenmaal heel veel over medische behandelingen en niet zo veel over onderwijs. Mijn moeder vindt me voor beide opleidingen zeer geschikt, maar ziet mij toch veel eerder de Pabo doen, mijn vader laat zich erg onuitgesproken en mijn vrienden snappen niet waarom ik met 'kleine snotneuzen' zou willen werken.
Ik laat mijn keuze hier niet door beďnvloeden natuurlijk.

Ik kom er echt niet meer uit en ik kan de keuze niet langer voor me uitschuiven, vind ik; er moet nu een vuist op tafel komen. Misschien kan een van jullie me een helder steunend bericht sturen? Ik zie uit naar jullie antwoorden!

Groetjes,

Miko, Strahssis
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weer een slapeloze nacht, school/werk/thuis situatie.. Taryza Loopbaanvragen 5 28 augustus 2020 15:30
Krijg geen reactie van bedrijf en weet niet hoe ik ze moet benaderen... RosayVaz Sollicitatiebrief en cv 3 4 maart 2016 15:04
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Ik weet niet welke opleiding ik moet doen. Help! pinkribbon Opleiding kiezen en volgen 5 18 juli 2011 20:13
sollicitatiebrief operatieassistent stuud Sollicitatiebrief en cv 4 9 oktober 2009 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon