Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2010, 10:22
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv?

Door omstandigheden (een ongeluk, carriere partner, huis kopen, moeder geworden, langere stage waar ik geen controle over had) heb ik langer over mijn studie gedaan.

Ondanks dat ben ik met goede punten ben afgestudeerd, weet ik niet hoe ik deze lange looptijd op mijn cv kan verantwoorden.
Een ongeluk vind ik dubieus om te vermelden, omdat het misschien vragen oproept over mijn huidige functioneren, ook wil ik niet overkomen als iemand die dit bij voorbaat gebruikt als een excuus. Al krijg ik door deskundigen ook wel het advies om dit juist wel te vermelden omdat dingen dan gewoon open besproken kunnen worden.

Aanvankelijk maakte ik geen melding van de reden van deze lange studieduur, omdat ik vond dat ik voldoende cursussen en vakken gevolgd heb om mijn ambitie en kunde te kunnen aantonen. (De uitnodigingen voor gesprekken die ik heb gehad zijn toch wel voor goede functies geweest.) Steeds vaker hoor ik nu dat niets vermelden geen optie is omdat dit vragen oproept.
Zijn er mensen die mij als een advies kunnen geven, of die hier een mening over hebben?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2010, 12:46
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv?

Hoe lang is 'langer'?

Wat je bv. zou kunnen doen:
- alleen het jaar noemen waarin je bent afgestudeerd
- relevante banen naast studie noemen
- Naar mijn idee kun je de stage + zorg voor kind gewoon vermelden, maar carriere partner en huis kopen zou ik niet vermelden (dat zijn op het 1ste gezicht een beetje vreemde redenen om langer over je studie te doen).

Misschien kun je hier je cv posten, dan is het makkelijker om er iets over te zeggen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2010, 13:16
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv?

Bedankt voor je reactie Neerlandica to be.

Langer is bijna 10 jaar.

Ik denk dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat ik niet teveel redenen op moet geven en dat de zorg voor een kind en onvoorziene omstandigheden tijdens mijn afstudeerstage goede redenen zijn. Maar goed 10 jaar is lang.
Na mijn studie (ruim 4 jaar geleden) heb ik nog 4 vakken (5 modules) gevolgd aan de OU en volg nu een stage waarbij ik ervaring opdoe. Daarnaast heb ik 2 jaar fulltime gewerkt en 2 jaar part-time.

Van de ene kant vind ik dat ik mijn ambities en functioneren aan kan tonen, maar van de andere kant ben ik mij ervan bewust dat mijn lange studietijd vragen op kan roepen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2010, 22:42
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Standaard Re: Lang over studie gedaan: hoe verantwoorden in cv?

je kunt in je CV natuurlijk ervoor kiezen alleen de afstudeerdata te vermelden.
Dus zoals dit:

1995 -Havo
2000 -SPH
2009 -Pedagogiek

Of:

Havo, afgerond in 1995
SPH, afgerond in 1995
Pedagogiek, afgerond in 2009

Groet!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waardeloos cv hoe los ik dit op? jimigi Sollicitatiebrief en cv 8 18 februari 2010 16:30
Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv? Tom76 Sollicitatiebrief en cv 6 12 augustus 2009 10:16
Lang werkzoekend, hoe functioneel cv opstellen? Stefke76 Sollicitatiebrief en cv 4 10 augustus 2009 12:14
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon