Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2008, 10:43
Maaike Maaike is offline
Juniorlid

Maaike is on a distinguished road
Standaard Re: van office naar eigen boutique? - welke cursus?

Hallo allemaal,

Dank voor de reacties die ik tot nu toe heb mogen ontvangen.

Ik wilde nog wel even een toelichting geven...

Het is inderdaad mijn droom om iets voor me zelf te gaan doen. Na zoveel jaren op kantoor te hebben doorgebracht, ben ik het zachtjes gezegd echt gewoonweg 'zat'. Deze beroepskeuze was geen bewuste geweest en dmv div opleidingen ben ik er automatisch ingerold. Nu is het moment daar om echt een beslissing te nemen en iets te gaan doen wat ik echt graag wil doen: nl. eigen baas zijn...

Het meest voor de hand liggende is eigenlijk iets met kleding, tassen en sieraden etc, aangezien dat een grote interesse van mij is. Ik heb een hele eigen representatieve stijl, niet zo zeer gericht op de laatste mode, maar gecomineerd naar eigen inzicht... Daarom komt het regelmatig voor dat mensen mij om advies vragen... qua kleur, model etc. (echt kijkend naar het type persoon en wat bij hem/haar past) Dat vind ik erg leuk om te doen en het lijkt me super om daar mijn werk van te maken. Vandaar dat 'imagostyliste' ook een optie is voor mij... vanuit huis.... en een boutique waar klanten kunnen komen.

Ik zal me eens gaan orienteren bij de kledingzaken... kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is echter wel zo dat ik zeer selectief te werk zou gaan... niet een willekeurige winkel zoals bv H&M of Mexx, maar een gezellige kleinschalige boutique met wat exclusievere kleding zodat inderdaad ook andere taken aan bod kunnen komen. Dat lijkt tenminste het meeste op wat ik in de toekomst zou willen doen...

Nou, indien er nog meer reacties volgen..... toppie!!! ik heb er echt wat aan...

Groetjes,
Maaike
Met citaat reageren