Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2008, 16:04
Niet geregistreerd
Gast

Standaard Re: HEAO-CE carriereswitch?

[QUOTE=prelude;12821]
Ik lees alleen veel dat een LOI papiertje in het bedrijfsleven niet echt als een serieus papiertje wordt gezien, ondanks dat ie geaccrediteerd is. QUOTE]

Dat betreft een LOI-diploma zonder (hooggewaardeerde) externe branchediploma's. Heeft ermee te maken dat het voor werkgevers moeilijk te beoordelen wat de kwaliteit en inhoud van de opleiding is. In het geval van NIMA hoef je je, zoals Neerlandica al aangaf, geen zorgen te maken. Elke zichzelf respecterende werkgever kent de inhoud en het niveau behorende bij een NIMA-diploma. Die examens zijn competentiegericht opgezet en is daarom één van de redenen dat NIMA-diploma's zo hoog zijn aangeschreven.
Het verwerven van die kennis via een afstandsopleider zoals de LOI, is in mijn ogen zelfs een pré. Het toont aan dat diegene in staat is zichzelf moeilijke materie eigen te maken zonder "les" te krijgen. Behalve dat je dus vakkennis aantoont, toon je ook discipline, doorzettingsvermogen en zelfstandigheid aan.
Als een werkgever daar nóg geen oren naar heeft, dan zou ik niet eens voor die werkgever willen werken.
Met citaat reageren