Los bericht bekijken
Oud 8 november 2008, 13:18
Rosina Rosina is offline
Veteraan

Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: telleurgestelde starter

Hoi Mo,

Wat een vervelende situatie.

Ik weet niet precies hoe lang je al op de arbeidsmarkt zit? Titel van je vraag is: teleurgestelde starter. Daarom ga ik er van uit dat je nog jong bent en net begonnen.

Jij schreef in je eerste bericht dat er heel veel mis gaat en dat je denkt te kunnen adviseren, maar dat je baas hier niet voor open staat. Ik moet eerlijk zeggen dat weinig bazen zich door iemand laten adviseren die pas sinds aantal maanden bij bedrijf werkt. Dat kan arrogant overkomen, dus dat zou ik niet zo gauw meer doen. Advies van iemand die er net werkt, zou waarschijnlijk bij mijn eigen werkgever ook niet op prijs gesteld worden. Dat staat op zich los van of je net op arbeidsmarkt start of al bij andere bazen ervaring hebt trouwens.

Als ik je verhaal zo lees, heb je inderdaad slechte ervaring met deze baan en is het het beste als je zo snel mogelijk weggaat. Het is heel moeilijk om je imago te veranderen als mensen al bepaald idee van je hebben. Omdat je weet dat ze op bepaalde manier over je denken, kan je ook niet meer ontspannen werken. Het klinkt raar, maar het zou ´een blessing in disguise´ zijn als je contract niet wordt verlengd.

Ik heb ook wel eens een baan gehad waarbij het met baas totaal niet klikt en je van dingen onnodig de schuld krijgt. Het klinkt als ongezonde werkomgeving. Zou er verder niet te veel energie aan besteden, doe je werk en zorg dat je zo snel mogelijk wegkomt!!

Succes en sterkte!

Rosina
Met citaat reageren