Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peterrrr
Hoi Charlotte,
Ik zou me graag bezig willen houden met het maken/bedenken/ontwerpen van nieuwe reclames, dat lijkt me leuk werk. Ik had overigens ook gehoord dat mensen in de reclamewereld veel verdienen, geldt dit ook voor de ontwerpers van de reclames?
Is hiervoor een opleiding op het Fontys of is dat weer iets anders? En heb je een website voor me waar wat info over deze opleiding staat?
Thanks!
Peter
|
Hoi Peter,
Het bedenken/maken/ontwerpen van nieuwe reclames is een richting binnen de opleiding die ik volg. Die mensen houden zich voortdurend bezig met het bedenken van reclames. Zit in Eindhoven. Je hebt dan een algemeen jaar waar je met allerlei aspecten v zakelijke communicatie te maken krijgt, daarna kun je er voor kiezen om specifiek de kant op te gaan die jij aangeeft. Er zijn veel studenten die de opleiding beginnen omdat ze dat denken te willen, en die uiteindelijk in de reguliere communicatierichting verder gaan. Reclames bedenken vereist een zekere basiscreativiteit en de bereidheid om heel veel te oefenen om er beter in te worden. Je moet voor jezelf bepalen in hoeverre jij denkt dat je daar echt thuis hoort. Het is natuurlijk superleuk, maar je moet het wel kunnen, steeds met geniale ideeen voor campagnes op te proppen komen. Uiteraard wordt je daar veel in getraind, maar er moet wel een basis zijn. Ik weet niet hoe het zit in andere steden, maar ik weet wel dat de opleiding in Eindhoven bekend staat om zijn creatieve karakter (binnen die richting). Design Academy kan evt ook, zit ook in Eindhoven. Is wel een stuk kunstzinniger dan de opleiding op Fontys.
Je verdient als starter in de reclame behoorlijk weinig. Als je goed bent en uitblinkt ga je als een speer omhoog met je salaris, als je een 'grijze muis' bent, blijft het vrij treurig. Het is dus wel iets waar je het liefste echt goed moet willen worden, anders blijft je salaris om niet over naar huis te schrijven. Ook omdat je specifiek wordt opgeleid, is het belangrijk dat je weet waar je voor kiest. Tijdens de opleiding (die ik heel leuk vind) kun je er natuurlijk altijd nog voor kiezen om de algemene comm. richting te kiezen.
Succes ermee!
Groetjes, Charlotte