Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2009, 15:55
Werklustig Werklustig is offline
Lid

Werklustig is on a distinguished road
Standaard Werkloos en in een ivf-traject

Hallo forumlezers,

Ik kom er niet uit. Ik ben per 1 januari werkloos geworden, maar ga ook heel binnenkort het IVF-traject in. Die combinatie werkzoekend en IVF is moeilijk.
Nu wil ik heel graag aan de slag, want ik heb helemaal geen zin om thuis te zitten, maar wat vertel ik mijn werkgever? Zeg ik het wel of niet tijdens het sollicitatiegesprek? Wacht ik tot aangenomen word en vertel ik het na een paar weken (en krijg ik dan allemaal teleurgestelde/boze reacties)? Ik heb het UWV gesproken, het ziekenhuis, een forum voor vrouwen die ook kinderen willen krijgen. Iedereen zegt wat anders, maar niemand kent een andere werknemer in deze situatie.
De meeste mensen die dit doen, zitten al jaren bij hetzelfde bedrijf en kunnen zich wel wat veroorloven.IVF is helaas niet iets wat je weg kunt moffelen omdat je in een cyclus van zes weken minstens drie tot vijf keer te laat komt en ook nog twee dagen vrij moet hebben. Het gaat, als het tegen zit, om drie cycli in een jaar.

Ik heb een plan achter de hand om ziekenhuisuren te compenseren, dagen en uren in te halen, maar ik ben bang dat niemand mij aan zal nemen als ze het woord IVF en zwangerschap al horen. Is er iemand die mij hier een advies kan geven? Hoe kan ik dit aanpakken?

Alvast dank,

Werklustig
Met citaat reageren