Re: Werkloos en in een ivf-traject
Hoi Hetty,
Bedankt voor je reactie!
Hierbij zet ik de adviezen die ik heb gekregen:
Ziekenhuis: het hangt van je organisatietalent af hoe je dit gaat realiseren en het kan zijn dat ze je niet aannemen.
UWV: Advies 1. Vertel het niet tijdens de sollicitaties, want je wordt nergens aangenomen. Als het zover is, kun je aangeven dat je een telefoontje hebt gehad dat je toevallig net aan de beurt bent voor IVF.
UWV: advies 2: Vertel het tijdens het tweede sollicitatiegesprek, niet meteen.
Benadruk de dagen en uren die je kunt inhalen.
UWV: advies 3: Je hoeft het niet te vertellen, maar kijk hoe het tijdens het gesprek voor je voelt. Als de sfeer goed is in een gesprek zou je het kunnen vertellen. Benadruk je flexibiliteit!
Nu heb ik een sollicitatiegesprek achter de rug waarin ik het wel heb verteld. Het floepte eruit, waarschijnlijk omdat ik er al dagen mee bezig was. Het was een heel goed gesprek. Ook was ik blij dat ik mezelf niet verloochend had, maar ik ben wel bang dat ik mijn kansen heb verspeeld. Dat zou jammer zijn, want de functie was echt iets voor mij en ik vond het een erg leuk bedrijf. Ik heb er niets meer van gehoord.
Ik vind het fijn als jullie adviezen hebben, ook voor een eventueel volgend gesprek!
Alvast heel erg bedankt!
Werklustig
|