Re: Sollicitatiebrief begeleider verslavingszorg
Hoi Snoekie,
Ik vind je brief helemaal niet arrogant overkomen, het is voor jou gevoel misschien een beetje tegenstrijdig met hoe je je normaal uitdrukt. Maar op mij als onbekende is het duidelijk waar je ambities liggen en waarom je het wit.
Ik heb je brief in een wat betere volgorde gezet (1 voorstellen, 2 huidige situatie, 3 ambities) en je zin over je gebrek aan ervaring wat anders geformuleerd.
Optie:
Geachte mevrouw .......
Hierbij solliciteer ik naar de functie van Begeleider MBO 4.
Mijn naam is ...26 jaar oud. Na het afronden van mijn opleiding Sociaal Pedagogisch Werk 4 heb ik als activiteitenbegeleider met demente ouderen, en als groepsleidster in de kinderopvang gewerkt.
In mijn huidige baan als Gastouder mis ik een stukje groei in mijn persoonlijke ontwikkeling, afwisseling in de werkzaamheden, en het gevoel deel uit te maken van een team met collega’s. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe uitdaging.
In mijn werk wil ik er graag zijn voor mensen. Ik ben geduldig in de omgang, en zie mensen als individu met elk een eigen hulpvraag. In mijn werk als activiteitenbegeleider met demente ouderen, heb ik geleerd zorg op maat te bieden. Ik vond het fijn te merken dat ik zo echt iets voor mensen kon betekenen. Ik ben empatisch ingesteld en heb een luisterend oor.
Een baan in de verslavingszorg is daarom echt iets voor mij. Ik vind het een uitdaging om verslaafde mensen te motiveren een zo normaal mogelijk leven te leiden, en ze daarbij te begeleiden.
Ondanks dat ik niet aan de eis op het gebied van ervaring voldoe, heb ik er alle vertrouwen in dat mijn vaardigheden en mijn karakter mij een geschikte kandidaat maken voor deze functie. Graag zou ik mijn brief en CV toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
|