Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2010, 12:01
HbTps HbTps is offline
Juniorlid

HbTps is on a distinguished road
Standaard Lerarenopleiding motorvoertuigentechniek een goede keus?

Hallo lezers,

Ik ga dit schooljaar starten met de lerarenopleiding motorvoertuigentechniek. Nu heb ik vorig jaar een voorbereidend leerjaar gedaan voor deze opleiding en hierbij kregen we de opdracht een sollicitatiebrief te schrijven n.a.v. een bestaande vacature. Tot mijn verbazing kon ik nauwelijks vacatures vinden voor het beroep dat ik straks wil gaan uitoefenen.

Er werd mij toen verteld dat vacatures voor leraren v.n. in de aanloop van het nieuwe schooljaar vrijkomen en dat ik me daar geen zorgen over moet maken.

Nu ben ik weer aan het zoeken naar vacatures maar ze zijn niet te vinden! Mijn vraag is dan ook of het wel verstandig is om deze opleiding te starten als er straks misschien geen werk in te vinden is.... Natuurlijk zullen we dan weer 4 jaar verder zijn en kun je niet in de toekomst kijken maar ik maak me wel zorgen!

Het is voor mij een hele investering omdat ik deze studie in de avonduren ga volgen en daarnaast full-time werk. Heeft iemand misschien een soort gelijke ervaring gehad of een advies in deze?

Lees graag jullie reacties.
Met citaat reageren