Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2011, 11:58
asdfasdf asdfasdf is offline
Juniorlid

asdfasdf is on a distinguished road
Standaard ICT-sector in, zonder (nog) relevante opleiding/ervaring

Ik ben 23 en ben afgelopen jaar afgestudeerd van mijn studie hbo bedrijfseconomie. Ik werk nu bijna een jaar bij een administratiekantoor en ik begin mij te beseffen dat ik misschien de verkeerde studiekeuze heb gemaakt.

Ik heb altijd al interesse gehad in computers. Ik gamede vroeger veel. Had bijbaantjes waarvoor ik mezelf photoshop en dreamweaver had aangeleerd om posters en simpele websites te maken, etc. Maar de laatste paar jaar heb ik steeds meer interesse gekregen in echt IT werk zoals programmeren. Omdat ik te druk was met mijn studie bedrijfseconomie heb ik me er nooit in verdiept.

Ten eerste vraag ik me af of het verstandig is om mij nu nog carričre switch proberen te maken naar de IT of dat ik er te oud voor ben.

Ten tweede vraag ik me af hoe ik dit überhaupt moet aanpakken. Een tweede voltijd hbo opleiding richting informatica/technisch informatica lijkt me niet meer mogelijk. (Ook door de bezuinigingen waardoor ik nu veel meer zal moeten betalen omdat ik al een hbo diploma op zak heb ). En helaas zijn veel universiteiten ook gestopt met het aanbieden pre- masters waardoor ik niet een meer ICT gerichte master kan doen. Ik denk dus dat ik het zal moeten hebben van cursussen of iets dergelijks.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken en of het überhaupt wel verstandig is om dit nog te proberen? Als ik dit soort artikelen lees Zijn er de komende jaren nog genoeg mogelijkheden in de ICT sector.
Met citaat reageren