Ik denk ook dat het beter is wanneer je de opdracht zelf probeert te maken. Ik weet niet in hoeverre je het al geprobeerd hebt. De connectie maken tussen het model/ de matrix en de praktijk is vaak een kwestie van logisch nadenken. Ik heb er niet veel kaas van gegeten maar onderstaande vragen zijn volgens mij redelijk gemakkelijk te beantwoorden. Ik typ Johari model in google en zou de vragen zo kunnen beantwoorden en toelichten met behulp van mijn eigen ervaring als werknemer in een bedrijf.
Ben ik de enige die onderstaande vraagstelling sturend en slecht vind (even los van de opdrach)? Is het wel zo vanzelfsprekend en meteen te beantwoorden met een NEE. In de vraag zit het antwoord al. Wanneer iets een ondergeschikte rol speelt zullen ze er waarschijnlijk niet naar vragen...
1.Het ligt ook aan de medewerkers als er een mate van wantrouwen tussen de
chef en de medewerkers aanwezig is . JA, het is een model van communicatie en interactie, dat wil toch al zowieso zeggen dat er 2 partijen zijn?
2.Is het wel zo vanzelfsprekend dat een leider zijn denk- en werkniveau op dat
van een medewerker afstemt ? Nee dat is niet vanzelfsprekend
3.Bij het gebruik van het Johari-window speelt de non-verbale communicatie
een ondergeschikte rol .Nee, het speelt wel degelijk een rol in het model, geen directe
Misschien dat wanneer je zelf wat meer literatuur leest en op internet gaat rondkijken je een heel eindje in de richting komt?
|