Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2011, 15:15
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan

Makingsense is on a distinguished road
Standaard

@Toensie, goed dat je dit vraagt!

Ik vind het antwoord van Rene erg goed en eerlijk, want het opzetten van een "bedrijfje" in coaching is inderdaad iets waar je heel erg goed over na moet denken. Alleen al door het verkleinwoord bedrijfje te gebruiken, verklein je eigenlijk al je kans om te slagen. Je moet echt groter denken en heel goed nagaan waarin jij waarde kan toevoegen in de overvolle markt van coaches. Waarin ga jij je onderscheiden?

Ik ben het dan weer niet 100% eens met Rene, want er is volop behoefte aan coaching (en dat zal alleen maar gaan groeien naar mijn mening), maar je moet wel goede heldere en onderscheidende propositie hebben en goed aan marketing doen. Ik ken inmiddels heel veel coaches die toch maar weer wat anders zijn gaan doen, maar gelukkig ook echte kanjers die zich meer dan staande houden!

Goed dat je ook zelf op zoek bent gegaan trouwens, een begeleidingstraject heeft nl. alleen maar resultaat als jij begeleid wordt door iemand waar jij een goed gevoel bij hebt!

Volgens mij ben je wel iemand die hier goed over nadenkt, want je geeft al aan dat je nog twijfelt tussen counselling en coaching. Er zijn al een heleboel mensen die daar het verschil niet eens tussen weten en er is zeker verschil in het type begeleider. Een erkende opleiding wordt in overvol coachland steeds belangrijker maar ook jouw persoonlijke drijfveer en passie is een belangrijke succesfactor!

Mocht je in mijn regio (Rotterdam e.o.) wonen, wil ik hier best een keer vrijblijvend met je over praten! Laat me maar weten of je dit leuk vind. Je kunt in ieder geval alvast een vergelijkend warenonderzoek starten ;-)

Groetjes
Tessa

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren