Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvelineB
Dag Jose,
In dat geval heb je in elk geval een goede basis inderdaad. Mijn frustratie gaat met name om de mensen die vanuit een hele andere beroepsgroep zich na 1 cursus in de hulpverlening gaan bevinden. Persoonlijk denk ik niet dat je dan de basis hebt om problemen op ernst voldoende in te schatten. Bovendien denk ik ook dat je een idee dent te hebben dat de hulp effectief is. Met deze basis vanuit HBO SPH zit je zeker weten goed. Heb je je ook al georienteerd op bestaande banen bij wat grotere coach/counselling bureau's?
Groet, Eveline
|
Heb ik idd ook aan zitten denken om te kijken of dat een optie is, al is het maar tijdens een opleiding om onder supervisie trajecten te kunnen doorlopen en dus de ervaring op te doen. Zelf zit ik ook te denken in de richting van werken in opdracht van bedrijven/ instellingen, hetzij als ZZP-er, hetzij in loondienst, maar het uiteindelijke doel is wel om iets voor mezelf te beginnen in elk geval. Ik heb al diverse coaches gesproken en begrepen dat het idd wel moeilijk is om als beginnend coach voet aan de grond te krijgen en je volledige inkomen eruit te halen, maar daarom was ik ook benieuwd dus naar de ervaringen van die outplacementtrajecten (of als ik het vanuit mezelf ga regelen starterscoaches). Ik ben vanuit mijn opleiding diverse richtingen op gegaan, maar waar ik ook zit, de individuele en persoonlijke hulpverlening blijft me toch erg trekken.
Ik vind het in elk geval fijn om hier even met anderen te kunnen brainen hierover en de diverse ervaringen en meningen te horen, leer je alleen maar weer van