Los bericht bekijken
Oud 8 september 2011, 16:54
carlito carlito is offline
Lid

carlito is on a distinguished road
Standaard

Je bent goed bezig door nu al goed te kijken met wat je straks wilt, maar ik adviseer je wel om absoluut niet een studie te kiezen omdat het hbo is en nu dus makkelijker te bereiken lijkt dan bijvoorbeeld huisarts omdat dit wo is. Als je wens is om huisarts te worden ga er dan voor. Let op het is een aanname van mij, als je echt graag accountant wil worden ga je daar natuurlijk voor, maar mijn boodschap is doe wat je leuk vind en niet wat in eerste instantie makkelijker lijkt.

Ik heb inderdaad ook vernomen dat de rechten studenten meer moeite hebben met het vinden van een vaste baan. Maar dit geld denk ik ook voor huisartsen en fysiotherapeuten, er is niet voor niks een loting voorafgaande aan deze studies.

Verder geef ik je mee; laat je echt goed informeren. Je zal nu in de 2e of 3e van de Havo zitten dus je hebt nog even de tijd, maar doe straks veel mee met open dagen en proefstuderen. Ook de websites van de diverse opleidingsinstituten geven veel informatie over hoe de studie in elkaar zit en wat je kansen op een baan zijn. Maar meest belangrijke doe wat je leuk vindt!

Succes!
Met citaat reageren