Los bericht bekijken
Oud 16 september 2011, 20:12
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan

Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Dat heb je goed gezien. Door mijn onzekerheid en besluiteloosheid ben ik weinig opgeschoten. Op de één of andere manier durf ik het niet (lukt het me niet) om ook maar een klein stapje te nemen. Ik blijf me maar voorhouden dat het een acceptabel alternatief moet zijn. Daardoor blijf ik maar hangen in deze situatie.

Ik zie ook altijd veel beren op de weg. Op jouw suggestie van tolk zou ik dan zeggen dat je dat niet zomaar kunt worden. Daar moet je een hele opleiding voor doen. Daarnaast is er weinig vraag naar tolken.

Het is me inmiddels wel duidelijk geworden dat 'sociaal werk' goed bij me zou passen. Of in elk geval een sociale werkomgeving. Uit testen e.d. komt vaak het sociale aspect naar voren. Ook mensen die mij kennen noemen mijn sociale vaardigheden vaak als eerste. Daarnaast merk ik dat mensen zich snel thuisvoelen bij mij en graag hun vertaal tegen mij vertellen (goede luisteraar).

Verder ben ik een INFJ (introversion, intuition, feeling, judging) en passen de persoonlijkheidstypen 'sociaal, intellectueel en coventioneel' (in die volgorde) het beste bij mij (blijkt uit de HZO test).

Het lijkt me b.v. erg leuk om in face-to-face gesprekken mensen te adviseren/ begeleiden/ helpen. Daarom heb ik ook vaak gedacht aan fysiotherapie, maar daarvoor heb ik te weinig interesse in (de werking van) het menselijk lichaam. Of wellicht beroepskeuzeadviseur.

De zoektocht duurt voort!
Met citaat reageren