Ik doe zelf de MER en vind het een leuke opleiding maar vraag me af of het wat voor jou is gezien je niet van harde targets houdt en dit vaak wel het geval is als je na de mer ergens aan het werk gaat. Maar de mer is een hele brede opleiding dus misschien ben ik bevooroordeeld nu. Je leeftijd is geen probleem helemaal gezien we steeds langer blijven werken, is natuurlijk wel de vraag hoe lang jij wilt blijven werken en of je inderdaad nog weer 3/4 jaar wilt gaan studeren.
De twee andere opleidingen die je aangeeft Psychologie en Rechten zijn allebei hele andere opleidingen maar ook wel opleidingen die door studenten goed ervaren worden. Weet dat op mijn school beiden veel wordt gedaan en hoor er veelal positieve reacties over. Misschien moet je eens naar voorlichtingsavond(en) gaan van alle opleidingen en kijken wat je ligt, deze avonden worden bij alle hoge scholen wel twee keer per jaar gegeven dus geeft jou de kans om te kijken of het was is.
Als je werkgever positief staat over het volgen van een opleiding zou ik proberen te gaan voor het volgen van een deeltijd opleiding via een reguliere hogeschool gezien de kwaliteit over het algemeen iets hoger is en het 'papiertje' wat meer voorstelt als er een hogeschool boven staat of nti/loi e.d.
|