Discussie: NCOI Betrouwbaar?
Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2011, 22:19
Pamo Pamo is offline
Lid

Pamo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cealis Bekijk bericht
Over het geheel is iedereen er wel over eens dat het niveau van een reguliere school hoger is dan dat van afstandsonderwijs. Dit simpelweg omdat er minder contact/klassiekale lessen zijn waardoor je dus bepaalde vaardigheden niet leert. Als je kiest voor afstandsonderwijs dan kies je het omdat het goedkoop is of omdat je niet de tijd kunt vrijmaken om de studie te volgen op vast tijdstip in de week. Je kiest niet afstandsonderwijs omdat het papiertje of kwaliteit beter is dan een normale hogeschool/uni.
Toch ben ik het niet helemaal eens met de redenen die je aanhaalt. Ik heb zelf HBO op een reguliere opleiding gedaan en je krijgt tegenwoordig nauwelijks meer lesuren, laat staan dat er fatsoenlijke leerkrachten aanwezig zijn. het niveau van het reguliere onderwijs is de laatste jaren sterk gedaald. je leert ook niks van je mede klasgenoten, dus waar je dit idee vandaan haalt is mij een raadsel. legio voorbeelden kan ik noemen waar de helft van mijn mede klas genoten drie kwart van de lessen afwezig waren, omdat het niveau van lesgeven zo slecht was dat ze er totaal niks mee op schoten en het zonde van de tijd was om je tijd hiermee te verdoen (al helemaal in deeltijd als je er ook nog full time bij werkt)

Je zou juist kunnen redeneren dat wanneer iemand een papiertje via afstandsonderwijs haalt deze meer waarde dient te hebben, omdat degene die via afstandsonderwijs studeert veel meer discipline en motivatie dient te hebben dan degene die maar via regulier onderwijs studeren. Daarbij toon je de wil en karakter wat werkgevers erg belangrijk vinden.

Nee ik vind dat ze het afstandsonderwijs onderschatten en te min doen en het reguliere onderwijs wat flink achteruit is gegaan veel te veel overhypen.
Met citaat reageren