Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2012, 20:28
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid

wileenbaan is on a distinguished road
Standaard Vind ik wel een eerste baan? (met andere woorden onzeker)

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag een nieuw lid hier. Ik heb vroeger al vaker op deze site gekeken en sinds kort werkzoekend. Dus ik dacht maak eens een account aan. Ik hoop dat ik hier nog veel kan leren.

Ik zal direct even mijn probleem uitleggen. Door omstandigheden is mijn cv niet zoals ik zou wensen, verre van dat.

Mijn situatie nu is als volgt: ik heb een VWO diploma, een MEAO diploma administrateur (in 1 jaar) en als laatste opleiding heb ik HEAO-accountancy (na 3,5 jaar ermee gestopt) gedaan maar helaas niet volledig afgerond (75%). Accountancy was toch niet mijn ding, met name door de enorme druk die in die sector heerst. Grootste zorg is dat ik al 28 ben en dus nog praktisch geen ervaring heb. Dit was voor mij een reden dat het gewoon niet meer lukte op het eind met mijn HEAO-opleiding. Ik MOEST in mijn ogen zeer snel slagen waardoor de druk te hoog werd en ik het niet meer heb kunnen afronden met succes. Waarschijnlijk had ik na de MEAO beter kunnen gaan solliciteren dan was ik een stuk jonger de arbeidsmarkt op gegaan en was het nog beter gesteld met de arbeidsmarkt. Maar goed ik moet het doen met hoe ik er nu voor sta en vooral met de slechte arbeidsmarkt in het Zuiden en de perspectieven daarin.

Ik maak mezelf gewoon grote zorgen over het feit of ik uberhaupt iets vind in mijn straatje (namelijk iets administratiefs op MBO of MBO+ niveau). Naar salaris kijk ik helemaal niet eigenlijk. Ik ben al blij als ik aan de slag kan. Te lang thuiszitten is natuurlijk nog slechter voor mijn CV. Verder ben ik helaas ook iemand uit het straatje: lat TE hoog leggen voor jezelf en weinig zelfvertrouwen. Ik wil natuurlijk wel een job in de administratie. Maar goed ik houd al rekening met eventueel ander werk mocht ik niks vinden.

Wat ik nogal deprimerend vind aan de huidige arbeidsmarkt is dat je al buiten de boot kunt vallen door vervelende prive-omstandigheden in je schoolcarriere. Bedrijven kunnen immers toch de beste mensen aannemen. Dan heb ik natuurlijk zelf ook nog wat domme studiekeuzes gemaakt en mijn "slechte" cv is een feit.

Alle adviezen en tips zijn welkom!
Met citaat reageren