Bedankt alvast voor de reacties.
Ik weet inderdaad dat communicatie heel erg belangrijk is, dit is ook iets waar ik mij wel zorgen om maak bij sollicitatiegesprekken.
Ik kan best goed met allerlei soorten mensen opschieten (bij wijze van spreken van de lopende band medewerker tot de directeur) maar ik ben gewoon iemand die (nog) niet zoveel zelfvertrouwen heeft en niet assertief genoeg is (zeker niet voor een commerciele functie).
Ik wil ook niet te hoog instappen nu. Misschien moet ik maar gewoon beginnen met een "simpele" baan op een financiele afdeling. Ik loop al richting de 30 dus werkervaring begint een issue te worden.
Ik weet de meeste mensen van mijn leeftijd en met VWO hebben al 5 jaar de universiteit af. (heb veel prive tegenslagen gehad>>> en helaas kun je dat niet op je eerste sollicitatiegesprek vertellen en heeft jouw baas daar ook geen boodschap aan).
Maar ik wil wel kiezen voor een bedrijf waar mogelijkheden zijn om door te groeien. Rustig beginnen en rustig doorgroeien; zo zie ik het een beetje. Ik ben wel iemand
die zich graag ontwikkelt en ook graag studeert als ik zie dat het nut heeft.
Denk dat ik ook beter kan kiezen voor een iets groter bedrijf. En wat betreft beleggingsinstellingen woon ik helaas te ver weg van de Randstad.
(Trouwens levensverzekeringswiskunde was een vak bij de opleiding accountancy)
Ik denk zowiezo dat veel mensen hbo accountancy onderschatten. Dit is echt een zeer pittige opleiding dat merk ik ook aan klasgenoten die ook gymnasium hebben en het niet in 3,5 jaar halen.
groeten
|