Citaat:
Geachte heer X,
U weet zeker: olie- en gaswinnende bedrijven zijn slecht. Dat is het credo van natuurorganisaties en tegenstanders. Ook zijn de aanwonenden van (off-)shore installaties vaak alles behalve positief over dit onderwerp.
Hiervoor heeft een Offshoregericht Belangenverstrengelingen in de kust- en zee gebieden herkennen en vooral, te overbruggen en vooral het kijken naar kansen en niet naar de problemen is waar ik voor sta. 
Mijn inzicht in het beleidsmatige stelsel van de maritieme en offshore wereld heb ik tijdens mijn studie Kust-en zeemanagement verder kunnen verdiepen en ik wil nu deze kennis in het werkveld toe passen voor XXXX. Om mijn kennis verder uit te breiden sta ik open voor (interne) opleidingen om mijn profiel nog verder aan de behoefte van uw bedrijf aan te passen. Graag hoor ik, of u interesse aan een persoonlijk gesprek heeft waarin ik mijn cv en motivatie verder kan toelichten.
In afwachting van uw reactie,
|
Je moet echt wat beter op je spelling letten
Ook met deze correcties vind ik de brief niet goed overkomen. Je schiet een beetje door in je poging om opvallend brutaal te zijn en het komt op mij een beetje over het paard getild over. Onder andere doordat je grote woorden gebruikt in matig lopende zinnen.