Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2012, 19:43
TV Monster TV Monster is offline
Lid

TV Monster is on a distinguished road
Standaard

Dat is natuurlijk ook weer waar, ajhoff!

Ik hik er vooral tegenaan omdat ik bang ben dan straks weer geen baan te vinden, en dan zit je helemaal met de gebakken peren. Want de totale investering is 35.000 euro, en als die wet voor de OV-chipkaart erdoor komt zelfs 42.000 euro.

Dat is nogal wat om op tafel te leggen, mocht nou blijken dat er over vier jaar helemaal geen werk meer is in die sector. Bovendien betaal je met de 35.000 euro ook weer voor veel dingen die ik op de HBO-opleiding journalistiek al heb gehad, namelijk de persoonlijke ontwikkeling.

Vandaar dat ik nu eigenlijk iets zoek waarmee ik alleen vakinhoudelijk word geschoold. Dat lijkt me stukken goedkoper, en ook korter. Want eigenlijk wil ik nou wel eens aan het werk, en niet weer vier jaar studeren. Vandaar dat een BBL-traject me ook aantrekkelijk lijkt. Enige wat dan zo is, is dat je inderdaad een lager salaris hebt dan een HBO'er. Aan de andere kant, je kan natuurlijk ook hogerop komen?

Maar goed, ik heb al aangegeven, als er geen andere mogelijkheden zijn, dan ga ik met alle plezier weer een HBO-studie doen. Maar dan kom ik tenminste niet voor verrassingen te staan dat er tóch goedkopere omscholingsmanieren zijn.
Met citaat reageren