Dank voor de tip!

De reden dat HBO bij mij de overhand heeft/had, is dat dit voor mijn gevoel de meeste zekerheid beidt. Immers, de meeste mensen in mijn leeftijdscategorie vinden via een regulier HBO-traject een baan, denk ik. Maar dan ga ik me eens verdiepen in NIBE. Ik heb de site al even bekeken en zie dat er veel opleidingen zijn. Zal even zoeken worden waarmee ik als nieuwkomer moet beginnen.
Is er trouwens een soortgelijk traject voor belastingadviseur? Want eigenlijk wilde ik eerst de HBO Bachelor Fiscaal Recht & Economie doen, maar dat is een voltijdopleiding. Dat viel al snel af vanwege de kosten. Ik was dan immers niet in gelegenheid om ook nog te werken om die 40.000 euro terug te verdienen. Vandaar dat ik bij de duale studie Financial Services Managemant uitkwam. Voor belastingadviseurs vond ik net deze site:
http://www.rb.nl/. Is dat de juiste, of moet ik iets anders hebben?
Maar jullie durven dus wel te stellen dat ik met NIBE of RB een kans van slagen heb op de arbeidsmarkt? En verwacht men bij dit soort opleidingen dat je meteen in de sector gaat werken? Want dat wordt dan wel wat moeilijker. Natuurlijk, na verloop van tijd zal ik (tijdens de opleiding) ergens worden aangenomen, maar ik kan me goed voorstellen dat bedrijven daar in het begin nog niet om staan te springen?