Je moet er iets voor over hebben als je in het werkveld aan de slag wilt.
Waarom zou je de SPH niet volgen met aanpassingen?
Ik ben ooit begonnen met SPH toen ik 20 was. Dat was een half jaar en toen arbeidsongeschikt verklaard. Daar heb ik hard aan gewerkt om dat te reduceren en op mijn 29ste ben ik weer opnieuw begonnen met de SPH.
Moest opnieuw beginnen in de 1ste. Maar wel gedaan. Met aanpassingen als een minor in een jaar doen ipv een half jaar. Nu nog 1 jaar en dan heb ik mijn diploma.
Waarom zou je het niet doen? Je kunt voor jezelf knokken. Dat heb je bewezen.
Voltijd-SPH betekent naast je wajong een stufi-uitkering. Met het geluk dat je nu 27 of 28 bent mag je zelfs je stufi nog een maand of 2 steeds stopzetten per jaar. Daardoor kom je niet over de bijverdiengrens. Je kunt daardoor je helemaal richten op je studie en je stufi gebruiken voor je boeken, schoolgeld etc.
Nu heb je geen geld om dingen aan te schaffen: daarom als je zou beginnen is het belangrijk naar de decaan te gaan. Die kent dingen als: school kan je boekengeld bv voorschieten.
Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik wist dat eerst ook niet. Maar het kan echt.
Zorg dat je een school kiest die open voor je staat en wees naar de decaan eerlijk over je beperkingen.
Ik zou zeggen: ga ervoor en doe een poging. Je verliest er niets mee.
Laat de belasting niet in de weg staan: je kunt vragen om aanpassingen als: langer doen over je examens, in een rustige ruimte je examens doen, langere tijd om iets in te leveren etc. Daarnaast kun je een jaar verlenging aanvragen bij DUO ivm je functiebeperking. En krijg je na 6 jaar pas de langstudeerdersboete. In jouw geval mag je nog 5 jaar over je SPH doen. Want het halve jaar dat je al hebt gelopen telt mee als collegejaar.
Je SPH-studiepunten zijn misschien nog niet verlopen en misschien heb je recht op vrijstellingen.
Heel veel succes en laat je niet tegenhouden door mensen die denken dat je het niet kunt.
die ben ik veel tegengekomen. Veel mensen gaan uit van je beperkingen. Aan jou om te laten zien dat je meer bent dan dat.
Goed: als je daar niet voor kiest: wat betreft je financiën. Je kunt voor je studieschuld een ontheffing van afbetalen vragen bij DUO op basis van je te lage inkomen.
Als je voor februari bent gestopt met je SPH kon je vroeger vragen of het kwijtgescholden werd. Misschien bestaat die regeling nog.
Daarnaast bestaat er zoiets als:'Daar kan ik niet van rondkomen'. zie
http://www.uwv.nl/Images/WW110%20009...m26-122539.pdf
Je situatie is een stuk minder slecht dan je denkt.
Succes! En ga ervoor. Een ander doet het niet voor je.
Merle