Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 september 2012, 10:33
roggers1985 roggers1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 september 2012
Berichten: 3
roggers1985 is on a distinguished road
Standaard Informele sollicitatiebrief?

Op dit moment ben ik een basissollicitatiebrief aan het schrijven, welke ik voor meerdere bedrijven kan gebruiken. Het probleem is echter dat ik wil opvallen tussen een zee aan brieven die waarschijnlijk allemaal even saai zijn.

De functie waarop ik wil reageren is één functie richting marketing(communicatie) en ik wil enige vorm van creativiteit laten zien in mijn brieven.



Goedendag dames en heren,

Het is me een waar genoegen om mijzelf te mogen introduceren op deze geweldig mooie en zonnige dag. Mijn naam is Rogier en ik ben een ambitieuze, schrijfgrage en klantgerichte collega die op zoek is naar een nieuw prooi waarop hij zijn creativiteit kan botvieren.

Als offerschaap tussen een ja-knikkende kudde ruggegraatloze roofdieren, vocht ik de afgelopen jaren voor mijn bestaansrecht. Maar de strijd tegen Jan-Kees en zijn bloedhond de AFM heb ik helaas verloren. Verstandig dat ik ben, kies ik daarom het hazenpad en laat ik de gedoemde bankensector achter mij. Zwaaiend neem ik afscheid “Veel plezier met de puinhoop die je achterlaat Jan-Kees, zeg dit banktuig maar vaarwel!”.

Dan vraagt u zich natuurlijk af wat ik te bieden heb. Allereerst beschik ik over de leergierigheid om een alfabet aan NIMA-diploma’s te halen. Daarnaast ben ik creatief van geest. Ik houd mij zelfs in mijn vrije tijd bezig met het bedenken van nieuwe producten of communicatie-uitingen om deze producten mee te ondersteunen. Deze banklakei heeft echter nog geen breed CV aan marketingdiploma’s, hoewel ik deze graag wil behalen.

... tot zover ben ik tot nu toe gekomen


1. de introductie van de brief is niet bepaald een intro voor een sollicitatiebrief. Echter als het buiten regent en ze lezen "geweldige mooie en zonnige dag" dan wekt het contrast wellicht de aandacht?

2. zowel de AFM en Jan-Kees de Jager maken mijn werk en toekomst meer tot dwangarbeid dan een leuke baan. Met ceremoniepolitiek zoals het invoeren van een verplicht af te nemen eed voor alle bankmedewerkers voel ik de stempel "crimineel" al op mijn voorhoofd branden. Daarnaast vervalt de geldigheid van een hele hoop van mijn diploma's in 2014. Hier heb ik destijds hard voor geleerd en de politiek kan deze wettelijke certificaten blijkbaar zomaar ongeldig verklaren in 2014. Ik wil dus echt weg uit de vakgebieden waar het Ministerie van Financiën zomaar alles kan maken, omdat ik toevallig bij een bank werk (nee, ik krijg geen bonus en heb ook nog nooit iemand belazerd).

Zal deze enigszins informele brief mij uitnodigingen opleveren, of ga ik hierin te ver? De brief is uiteraard nog niet af, maar voordat ik door ga en het niet zal werken
Met citaat reageren