Dank je Marieke - die bore-out is er geloof ik al. Ik heb van een leidinggevende gehoord dat doorstromen naar een andere functie er nu niet in zit. Ik ga een gesprek met deze persoon en de directeur aanvragen, wellicht helpt dat nog iets.
René: het is heel moeilijk om in mijn afstudeerrichting een beurs te vinden om te promoveren; het is niet bepaald maatschappij-relevant, en er zijn de afgelopen jaren maar 2 promovendi bij de universiteit aangenomen. Daarom is in het buitenland promoveren wel een optie. Ook denk ik aan emigreren omdat er wellicht in het buitenland meer werkgelegendheid is, en dat het leven er anders (kwalitatief beter?) is. Ik zit zelf te denken aan Scandinavië. In januari ga ik naar de emigratiebeurs om me meer te oriënteren. Ik dacht aan omscholen omdat er met mijn opleiding geen werk te vinden is.
Ondertussen zit ik nog wel steeds met m'n baan in m'n maag - nu stoppen zou ik het liefste doen, maar als ik niet snel iets anders vind zou dat betekenen dat ik thuis moet zitten (kan ik niet tegen), en bovendien dan wel part-time werk moet vinden omdat ik anders mijn vrijwilligerswerk bij het museum (1 dag per week) moet opgeven.
|