Los bericht bekijken
Oud 28 november 2012, 13:16
Niet geregistreerd
Gast

Standaard Nti

Als 33-jarige omscholen op hbo-niveau is tegenwoordig niet te betalen bij het reguliere hbo-onderwijs. Ik studeer nu een jaar aan Hogeschool NTI en dat bevalt enorm goed. De meeste hbo-opleidingen van NTI zijn geaccrediteerd door de NVAO en vallen onder de Inspectie voor Onderwijs, net als de reguliere hbo-opleidingen. Ik heb studenten in de 'klas' die de opleiding in deeltijd zijn begonnen aan reguliere hogeschool, maar inhoudelijk vonden zij de NTI-variant zelfs sterker. Omdat de opleiding een jaar korter duurt, ga je sneller de diepte in. Ik heb een studie afgerond aan een reguliere hogeschool en kan dus ook goed vergelijken: er is niets mis mee. Je moet wel echt zelfstandig en doortastend zijn om deze zelfstudie-variant te doen. Ik hoor veel mensen klagen, maar dat zijn mensen die niet goed lezen of misschien een niveautje te hoog zijn begonnen.

Dat werkgevers niet open staan voor iemand met een hbo-diploma van het NTI, NHA of LOI is onzin. Dat was vroeger inderdaad zo, tegenwoordig niet meer. Mensen die roepen dat zo'n papiertje niets waard is, moeten zich er eerst eens in verdiepen. Bovendien: je zal maar media entertainment hebben gedaan bij InHolland of journalistiek aan Windesheim...die zijn flink afgekeurd. Waarmee ik wil zeggen dat een reguliere hbo-opleiding niet per se kwalitatief beter is.

Kortom, hier spreekt een heel tevreden zelfstudie-student die inderdaad een baan heeft gekregen en meerdere gesprekken heeft gehad (ondanks dat in mijn cv staat dat ik aan de NTI studeer); en ik ben nog niet eens klaar...
Met citaat reageren