Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Dag Ilara,
Je bericht dateert van al even terug. Ik verkeer nu in een vergelijkbare positie als jij in de tijd dat je je bericht plaatste: ik werk op kantoor maar wil het liefst helemaal naar het groen. Ik ben benieuwd of het je gelukt is en hoe je het hebt aangepakt.
Groet,
Marcus
|
Goedenavond Marcus,
Helaas helaas zit ik nu nog zonder werk. En een jaar is intussen voorbij...Het liefst zou ik nog iets "in het groen" willen doen maar het is me nog niet gelukt. Een paar maanden geleden werd ik wel benadert door een bedrijf dat het groen in de Drechtsteden onderhoudt, maar ik werd niet gekozen omdat er veel mensen waren met ervaring (verrassend). Ik heb ook om posities gereageerd om bijv. in kassen te kunnen werken, -tomaten plukken en zo- maar daar werd ik ook geweigerd, reden was dat ik te ver woonde (baan was in Roosendaal, ik woon in Dordrecht!).
Ik had natuurlijk gekeken naar opleidingen in de richting groen maar dan ben je een jaar of 4 bezig, veel te lang (en te duur ook

).
Om een beetje dichterbij de natuur te komen probeer ik zoveel mogelijk in mijn moestuin te zijn en ik volg nu een cursus van anderhalf jaar, in de avond, om natuurgids te worden. De cursus zal mijn geen baan geven, want als ik klaar ben, zal ik dan gidsen als vrijwilliger. Maar goed, ik heb mensen leren kennen die mijn passie voor de natuur en dieren ook hebben en dat is wel fijn.
Hopelijk vind ik wel een baan en als het weer op kantoor moet zijn, so be it, thuis wil ik zeker niet blijven.
Succes met alles!
Gr
Ilaria