Los bericht bekijken
  #154  
Oud 20 mei 2013, 16:30
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Ook verbaas ik me altijd over mijn negatieve houding ten opzichte van veel soorten werk. Waarom vind ik zó weinig werk leuk? Ben ik te veeleisend? Of is het onwetendheid (heb ik een verkeerd beeld van veel soorten werk)? Of mis ik zelfvertrouwen waardoor ik op voorhand denk dat ik niet geschikt ben? Zucht....

Ik heb bijvoorbeeld een (enorme) aversie ten opzichte van kantoorbanen. Het lijkt me vreselijk om weer ruim 8 uur per dag, 40 uur per week opgesloten in een gebouw te zitten. Ik krijg het al benauwd van deze gedachte. Daarnaast vind ik de gemiddelde kantoorcultuur ook niet bepaald leuk. Overigens heb ik in het verleden bij een aantal bedrijven op kantoor gewerkt en dat beviel me érg slecht.

Maar als je niet op kantoor wilt werken, vallen er een heleboel banen af. Sowieso zijn veel banen vanaf hbo-niveau op kantoor. Daarom twijfel ik wel eens of ik überhaupt mag eisen: 'niet voltijd op kantoor' (het liefst zo min mogelijk). Is dat legitiem?

Soms denk ik wel eens dat veel mensen in de waan leven dat iedereen het per definitie leuk moet vinden om op kantoor te werken. Ik verbaas me altijd over de reacties als ik aangeef dat ik niet voltijd op kantoor wil werken. Alsof een kantoorbaan het ultieme is waar iedereen toch naar streeft en een bepaalde status oplevert. Of dat als je iets wilt bereiken, moet je op kantoor zijn (hier zit trouwens wel een kern van waarheid in).

Ik vind het zo enorm duf om de hele dag achter een bureau/ computer te zitten. Natuurlijk heb je af & toe overleg of vergaderingen. Ik ben simpelweg geen type om de hele dag op een bureaustoel binnen te zitten. Ik vind het juist heerlijk om te reizen, op pad te zijn en afwisseling qua werkomgeving.
Met citaat reageren