Los bericht bekijken
  #185  
Oud 5 augustus 2013, 21:02
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Het klopt dat ik veel meer gebruik moet maken van het feit dat ik overal kan werken waar ik internettoegang heb. A.s. zondag verhuis ik naar een andere woning met een tuin, dus ik kan voortaan in de tuin werken.
Daarnaast ga ik binnenkort een dag bij seats2meet op Strijp S in Eindhoven werken. Na de verhuizing ga ik ook weer een keer in Spanje werken, iets wat ik minimaal 1 keer per 2 maanden wil gaan doen (indien mogelijk 1 keer per maand).

Helaas blijft het bij het veraangenamen van de randvoorwaarden. De kern van het werk blijft me enorm steken en frustreren. Ik begrijp totaal niet dat zó veel mensen geen problemen hebben met fulltime computerwerk. Daar wil ik dus absoluut vanaf. Daarnaast vind ik stukjes schrijven niet vervelend, maar het is zeker niet mijn passie. Om maar te zwijgen over mijn afkeer ten opzichte van gokken. Het liefst ben ik buiten, onderweg, maar niet op kantoor (deels op kantoor wellicht).

Lang heb ik gedacht dat ik ruimdenkend bent, maar dat ben ik dus absoluut niet. Ik ben vaak erg fel tegen bepaalde dingen. Mijn manier van denken is erg star en zwart-wit. Ook ben ik niet bijster tolerant en focus ik mezelf vooral op de (mogelijke) negatieve aspecten en de beren op de weg. Hierdoor blijft er weinig bewegingsruimte over en zit ik muurvast. Mijn instelling (hoe ik tegen dingen aankijk, mijn denkwijze, hoe ik in het leven sta) zorgt ervoor dat ik voor weinig dingen opensta. Dit is uiteraard een enorme belemmering.

Wat ik ook erg frustrerend vind, is dat ik totaal niet weet waar ik naar moet zoeken. Regelmatig wil ik vol goede moed werk gaan zoeken op internet, maar ik kom niet verder dan zoeken op vacatures in Eindhoven. Specifieker zoeken lukt niet, ik wil niet meer als (web)redacteur werken, noch op kantoor. Journalisten vacatures zijn er niet en bovendien heb ik geen diploma journalistiek. Sociale functies (in de zorg) trekken me weliswaar, maar ik zou niet weten wat.
Ik wil vooral zinvol, betekenisvol werk waar ik voldoening uithaal (enorm cliché, maar wel waar).

Overigens zal ik a.s. donderdag bovenstaand verhaal ook met de psycholoog bespreken.

Heeft iemand op basis van mijn verhaal nog tips waar ik op zou kunnen zoeken?
Met citaat reageren