Een leidinggevende functie is inderdaad mijn huidige doel. Deze functie wil ik voornamelijk om de processen in onze industrie te verbeteren. Er gaat hier een hoop mis. Waardoor er maar weinig zwarte cijfers geschreven worden.
Kansen zie ik in:
- het optimaliseren van de processen. Met minimale instel kosten(papier, inkt etc.)
- ploegleiders/voormannen zoveel mogelijk in de productie. Verantwoordelijkheid neer leggen bij de medewerkers. Dit voorkomt banen creatie. En zal een positieve werking hebben op de medewerkers. Die dan meer voldoening bij het werk halen.
- Professionalisering van de gehele productiestroom. Hier bedoel ik mee. Goed onderhoud. En machines in zeer goede staat. Goed voor klantenbezoeken. En kwaliteit van drukwerk gaat omhoog! En storingenpercentage zal naar beneden gaan.
- commercie zorgt voor meer omzet. Waardoor we aan 2 kanten kunnen zorgen voor zwarte cijfers
Mijn MBO4 diploma heb ik helaas niet. Dit was niet mogelijk als drukker helaas. Daarom hebben collega's de opleiding staf en kader aangeraden.
Mijn leidinggevenden. Hebben mij hierin gesteund.
Deze opleiding was zeer hoog aangeschreven in de grafische industrie. Duizenden grafische medewerkers deden deze opleiding. Helaas door de crisis. Vallen de grafische bedrijven bij bosjes om.
Voornamelijk door de overcapaciteit. De kleine firma’s. En het niet meegaan met de tijd(internetdrukwerk).
Zelfs de staf en kader opleiding is ingekort. Grafisch drukker op een MBO bestaat niet meer.
Door deze ontwikkelingen ben ik echt klaar voor een erkende opleiding.
Ik heb nog niet gesproken over een nieuwe opleiding. Maar mijn ambities zijn duidelijk kenbaar bij mijn leidinggevenden.
Jochem
|