Hallo allemaal,
Ik had een vraagje; zijn er hier mensen die ervaring hebben met hbo rechten? En hoe streng zijn ze daar met het toelaten van mbo'ers? Aangezien ik mijn middelbare school verpest heb zal ik eerst moeten starten op het mbo voordat ik door kan stromen naar het hbo.
Ik vroeg me dus alleen af of het echt noodzakelijk is om nu al een mbo opleiding in die richting te kiezen om toegelaten te worden. Dus is het nodig om bijvoorbeeld een opleiding 'juridisch medewerker' op het mbo te hebben gedaan om toegelaten te worden tot hbo rechten? Of kan ik net zo makkelijk iets heel anders doen, bijvoorbeeld een mbo opleiding 'bank en verzekeringswezen'?
Het punt is namelijk dat ik nog niet zeker weet ik of ik rechten wil gaan studeren.
De opleiding juridisch medewerker is voor mij elke dag 1,5 uur heen en terug reizen, en de school/locatie zelf sprak me totaal niet aan.
Nu is er wel een school die dichtbij zit en bijvoorbeeld de opleiding bank en verzekeringswezen aanbied, wat me mogelijk ook wel interesseerd.. Vandaar dus dat ik wil weten of een vooropleiding in dezelfde sector echt nodig/handig is? Hoe groot is dan je voorsprong/achterstand? En word je überhaupt wel toegelaten als je een mbo opleiding hebt gedaan in een totaal andere richting.
Alvast bedankt!