Los bericht bekijken
  #2  
Oud 26 mei 2014, 14:48
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Beste Karen,

Allereerst heel fijn dat je de verantwoordelijkheden van en de eisen voor de functie er even bij zet. Dat is goed voor de context!

Hieronder heb ik een reeks opmerkingen geplaatst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karen88 Bekijk bericht
Hoi allemaal,
Hierbij wil ik graag solliciteren naar de functie ‘Medewerker bevolkingsadministratie’ bij *** (een forensisch behandelcentrum).

Als invalkracht binnen *** heb ik ervaring kunnen opdoen door met verschillende groepen te werken. Hiervan heb ik geleerd dat het van belang is om een goede contact/communicatie te hebben met alle betrokkenen om efficiënt te werk te gaan. Helaas is er door de bezuinigingen weinig invalwerk en lijkt mij dit een goede gelegenheid om mijn kennis te verbreden en te solliciteren op een andere functie. Deze functie heeft mijn interesse gewekt, [1] omdat het werk uitdagend en veelzijdig is.Tevens sta ik [2] indirect dichtbij bij mijn doelgroep en kan ik mijn opgedane ervaring toepassen in dit werk als administratieve medewerker.

Voor deze functie zoekt *** iemand die klantgericht en resultaatgerichtheid te werk gaat. Daarin kan ik mij helemaal vinden, omdat ik klantvriendelijk ben en graag overzicht bewaak om de kwalitiet te waarborgen. In mijn huidige functie als groepswerker ben ik gewend om zowel zelfstandig als in een teamverband in een hoge werkdruk te werken. Ik werk tevens nauwkeurig en ga zorgvuldig om met informatie van cliënten.

Ik omschrijf mijzelf als een accuraat, flexibel en stressbestendig persoon. Door mijn enthousiasme, kennis en werkervaring ben ik ervan overtuigd dat ik een geschikte kandidaat ben voor de betreffende functie. Verder ben ik iemand die nieuwe kennis en vaardigheden snel oppakt en kan toepassen. Kortom, ik heb er vertrouwen in dat ik deze functie snel onder de knie heb.

Ik vertrouw erop dat deze brief en mijn CV u voldoende aanleiding geven om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Uw reactie zie ik graag met belangstelling tegemoet.
[1] Hoe weet je dat? Heb je het eerder gedaan? Zo nee, denk je dat administratief werk écht uitdagend en veelzijdig is? Ik stel deze vragen omdat het nogal wat verwachtingen kan opwekken.

[2] Allicht wat meer uitleg verschaffen; ik snap deze zin niet helemaal.

Tot slot, de laatste twee alinea's ga je in op jouw eigenschappen. Je beschrijft hier goed waarom je geschikt bent voor de functie. Let wel op dat je niet teveel met termen smijt (Ik heb ze even onderstreept); je noemt hier al 15 eigenschappen.

Idealiter kies je hier voor maximaal 5 eigenschappen waarin jij excelleert en die het meest relevant zijn voor de functie.

succes!
Met citaat reageren