Re: Slotzin sollicitatiebrief kledingwinkel
Ik zou in de eerste plaats zeggen: "Betreft vacature ..... (en dan naam functie)
Ik zou ook niet iedere zin op nieuwe regel beginnen.
Ik zou ook anders beginnen, in ieder geval niet met "Ik". Maar bijvoorbeeld met "Van u hoorde ik dat u op zoek bent naar een .... (en dan weer benaming functie) Deze functie spreekt me erg aan. Daarom wil ik er graag op solliciteren"
Ook zou ik er meer een verhaal van maken, nu is het meer een opsomming van dingen uit jouw CV. Bijvoorbeeld: "Op het ogenblik ben ik bezig met de opleiding detailhandel/bbl mbo aan het ROC te .... . (je noemt ook nog andere opleiding, weet niet in hoeverre die relevant is in dit verband, zo niet: weglaten) Een bijzonder leuke en leerzame studie. Graag zou ik naast deze studie aan de slag gaan in een leuke fulltime baan in de detailhandel. Het liefst in de mode. Dat is een grote passie van me. Zoals u in mijn CV kunt lezen heb ik ruimschoots ervaring als .... in diverse winkels (ik zou namen weglaten, kunnen ze in cv zien, tenzij er een winkel tussen zit ook op gebied van mode)" Vervolgens kan je aangeven wat je daaraan aansprak en wat je daar geleerd hebt. Het liefst aan de hand van de functie eisen die aan deze functie worden gesteld. Daarna zou ik aangeven wat jou specifiek aan deze winkel aantrekt, mooie collectie of zo.
|