Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 januari 2014, 02:48
Lenepeen Lenepeen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2014
Berichten: 2
Lenepeen is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cor,

Er zitten nog wel wat foutjes in je brief

Citaat:
Op werk.nl las ik uw op zoek bent naar koerier voor …...,
Mist het woord "dat" en "uw" moet "u" zijn, verder mist het woordje "een". Dus dan wordt het: Op werk.nl las ik dat u op zoek bent naar een koerier voor......

Citaat:
Na het behalen van mijn rijbewijs, dat inmiddels bijna 9 jaar geleden is ben ik gelijk al dagelijks de weg op gegaan met een busje om pakjes te bezorgen, ik heb kleding bezorgd met een Peugeot Boxer met een extra grote laadbak en verlengde achterkant
Na "is" moet een komma. Na "bezorgen" een punt. Ik kan moeilijk inschatten hoeveel autokennis degene heeft die over de vacature gaat, maar mij lijkt het teveel specifieke informatie. Geef meer aan waarom je het er dan bij zet (bijvoorbeeld dat je dus ervaring hebt met grote bestelbussen).

Citaat:
In mijn huidige functie moet ik mobiele telefoons en koffiemachines ophalen bij klanten thuis of op het werk
Zou ik formuleren als: "In mijn huidige functie haal ik mobiele telefoons en koffiemachines op bij klanten thuis of op het werk. Het "moeten" heeft voor mij een negatieve bijsmaak.

Citaat:
, hiermee kan ik dus niet slordig mee omgaan want het zijn tenslotte privé eigendommen van de klanten.
Ik zou beginnen met een punt, en er staat twee keer "mee" in de zin. Dit lijkt mij een betere formulering: "Hier kan ik niet slordig mee omgaan, want het zijn tenslotte privé eigendommen van de klanten."

Citaat:
Wij verwachten in juni ons eerste kind en daarom ben ik op zoek naar een bedrijf die mij leuk werk kan geven als chauffeur met vaste werktijden
Het is "een bedrijf dat" ipv "een bedrijf die".

Citaat:
De werktijden zoals beschreven in de functie omschrijving passen hier dus zeer goed bij, aangezien mijn vrouw gewoon in de middag kan gaan werken.
"functieomschrijving" is aan elkaar. "gewoon" zou ik weglaten, is spreektaal. Eventueel vervangen door "dan".

Citaat:
In de mail heb ik als bijlage ook mijn cv toegevoegd, hierin kunt u meer informatie halen over mijn werkervaringen als chauffeur.
"mail" vervangen door "e-mail", staat netter. "Hierin" vervangen door "hieruit" (je haalt ergens informatie uit, niet in).

Citaat:
U kunt voor referentie kunt u bellen met:
Dubbelop. Of: "U kunt voor referentie bellen met:" of: "Voor referentie kunt u bellen met".

Succes!

Lenepeen
Met citaat reageren