Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 juni 2010, 23:13
Diego Diego is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2010
Berichten: 2
Diego is on a distinguished road
Standaard Door voor acteur, na opleiding informaticabeheer?

Hoi,
ik ben nieuw op dit forum, ik heb besloten naar hier te komen omdat ik met een nogal belangrijke vraag.

Ik zou graag acteur worden, zou ik ervoor moeten gaan?

Momenteel zit ik in het vijfde jaar informaticabeheer.
Ik weet allang dat ik geen kantoorjob wil als bv. accountant of programmeur, maar ik zit echter wel in een richting die vrijwel alleen de mogelijkheid biedt tot een kantoorjob. Mijn punten zijn aardig, ik hou me wel graag met de pc bezig maar als job?, nee toch liever niet.
Met mijn handen werken is ook al geen optie, want ik ben niet zo'n heuse 'handenwerker'.

Hetgene dat ik wel wil doen is mensen entertainen, mensen emoties laten opwekken en natuurlijk daarbij ook wat faam opbouwen met andere woorden: acteren! Voor mij hoeft dat geen Hollywood te zijn, als het me lukt zoveelste beter. Maar gewoon toneel of misschien zelfs TV. Ook heb ik al vaak gedacht aan schrijven, geen journalistiek maar boeken schrijven want dat is ook een vorm van mensen entertainen en emoties opwekken.

Nu wil het toeval zijn dat vaardigheden zoals schrijven en spreekoefeningen dingen zijn waarin ik nogal uitblink. Meestal haal ik met deze dingen de hoogste punten van de klas, en ik hoef er nog niet bijster veel moeite voor te doen. Terwijl ik voor andere dingen zoals economie wel moet werken om degelijke punten te halen.
Ik denk dus wel dat ik kan acteren en dat ik kan schrijven, deze vaardigheden zijn natuurlijk nog zoals onbewerkte edelstenen : er is nog werk aan, ik moet het verbeteren.

Ik zou dus toneelschool of kunstacademie ofzoiets willen doen. Het probleem is dat ik van thuis uit niet op veel steun moet rekenen. Wat ik ookwel snap, acteren is geen zeker geld. Mijn ouders willen ook alleen maar dat ik het goed heb later.
En acteren, hoe je het ook draait of keert, de kans is niet zo heel erg groot dat je er voldoende geld mee zal verdienen.
Maar eigenlijk zou ik moeten doen wat IK wil doen, en niet wat mijn ouders willen. Ik ben bereid om hiervoor te gaan, ik ben bereid om hier dingen voor op te offeren ( ik denk maar aan een mooi huis of een gezin op mijn dertigste).

Ik ben al van plan om mijn lerares Nederlands hierover aan te spreken.

Maar graag had ik jullie mening hierover gehad, wat vinden jullie dat ik moet doen?
Met citaat reageren