Los bericht bekijken
  #2  
Oud 22 juni 2010, 11:32
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Artistieke opleiding

Ik zeg altijd: als je iets echt graag wilt, ga er dan voor. Er zijn altijd tientallen redenen waarom je iets niet moet doen, maar zoals een bekend spreekwoord luidt: die niet waagt, die niet wint. Maar met alle respect: dat je goed bent in spreken en schrijven, wil nog niet zeggen dat je een goed acteur bent. Daar is meer voor nodig. Zowel de toneelscholen als de kunstacademies krijgen jaarlijks honderden aanmeldingen van mensen die beweren dat ze 'het' hebben, maar slechts een aantal van hen wordt daadwerkelijk toegelaten.
Ik krijg een beetje de indruk dat je je vooral een beetje wilt afzetten tegen je ouders: ik kies wat IK leuk vind en niet jullie.

Je schrijft dat je in het vijfde jaar zit van de opleiding Informaticabeheer (vijf jaar? Welk niveau is dat?). Dat klinkt alsof je bijna klaar bent? Ik raad je aan om toch nog even op je tanden te bijten en ervoor te zorgen dat je dat diploma haalt. Stel nu dat het toch niet wil lukken met je artistieke carričre of dat je onverhoopt de vrouw van je leven tegenkomt en je met haar een gezin wil stichten, dan kun je altijd nog op dat diploma terugvallen. Na het behalen van je diploma kun je je dan alsnog aanmelden voor een 'artistieke opleiding'.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren