Los bericht bekijken
  #12  
Oud 16 augustus 2006, 10:11
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Carričreswitch in 5 stappen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rho

Waar ik het meest mee zit is dat wanneer ik dan eventueel mijn diploma behaald heb helemaal geen werkervaring heb. Kijk, als je via school je diploma's haalt, ga je tijdens je studie je stage lopen en zo leg dan je eventuele contacten voor je toekomst vast. En met een beetje geluk kan je ergens makkelijk beginnen voor een bedrijf "ideaal"; je bent jong, ambitieus en makkelijk te kneden voor het vak. Als ik uiteindelijk al mijn diploma's heb, dan zijn we toch bij elkaar 2.5 jaar verder, dan ben ik net 29 of 30. Niet oud, maar wel oud voor iemand die misschien het vak in wilt rollen.

Ik weet als je iets TE graag wilt, het inderdaad blokkeert....

Gr. Rho
Beste Rho,

Hoezo heb je geen ervaring? Je werkt toch al een aantal jaren in die transportwereld? Met die sector heb je veel ervaring. Het is veel makkelijker om binnen dezelfde sector naar een andere functie over te stappen en dan die functie (voor jou dus die commerciële) een tijd te doen en dáárna met een commerciële functie naar een andere sector te gaan, b.v. webdesign.

En dan over dat TE graag willen. Ik denk dat je iets niet gauw TE graag kunt wilen, de valkuil is alleen dat je geen oog meer hebt voor alternatieven die misschien net iets naast jouw directe route naar de vervulling van je droom liggen, maar wel heel goed kunnen zijn. Dus richt je strak op je doel, maar kijk af en toe even opzij.
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren