Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 mei 2010, 17:09
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo Bedrijfskunde iets voor mij?

Bedrijfskunde is een heel breed gebied. In je studie zul je ook onderdelen tegenkomen die je mogelijk totaal niet zullen interesseren, voorbeelden: economie van de collectieve sector, psychologie en personeelsbeleid.

Dat is met elke studie zo. Is dat een probleem of gaat het je om het grotere geheel: waarom doen bedrijven wat ze doen en hoe werkt dat dan? Als je de deze vraag met "ja" kunt beantwoorden is bedrijfskunde iets voor jou.

Doe zelf nu een studie bedrijfskunde bij de Open Universiteit omdat ik me niet kan veroorloven om niet te werken De studie is van een gevoel in het begin van "moeten" omgeslagen in een gevoel van "had ik dit 20 jaar geleden maar geweten, dit is de studie die ik toen had willen doen".

Het is een zeer brede studie waarin je eigenlijk over geen enkel vakgebied diepgaande kennis opdoet, maar je hebt wel brede kennis van veel vakgebieden.

M.a.w. je kunt op alle gebieden communiceren met de experts op hun vakgebied en een verbinding vormen tussen de vakgebieden. Beschouw het als een helicopterview studie, waar de technische studies de details induiken. De helicopterview is juist wat ik het allerleukste vind van deze studie.
Met citaat reageren