Discussie: motivatiebrief
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 19 juni 2013, 16:47
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Sanam,

Goed idee om direct in je openingsalinea te refereren aan de ontmoeting die hebt gehad. Wel zou ik proberen om de alinea iets te herschrijven. Wellicht kan je ook meteen in de alinea jouw interesse in de branche laten blijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voorbeeldje
Geachte heer (of mevrouw) X,

Uw enthousiasme werkt aanstekelijk!
De manier waarop u over uw bedrijf en de incassobranche in z'n algemeen spreekt heeft mij ook aangestoken. Hoewel we toen slechts kort met elkaar gesproken hebben is het wel de reden waarom ik u nu schrijf......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanam
Sinds begin 2012 ben ik werkzaam als Intercedent bij het uitzendbureau ........ Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op de arbeidsmarkt voor verdere carričre mogelijkheden. Ik zou graag eens met u willen sparren over mogelijkheden binnen de organisatie voor iemand als ik.
Je geeft de lezer hier nog heel weinig informatie over jezelf en je kennis en vaardigheden. Om aan het eind van de alinea dan al om een uitnodiging te vragen is niet handig. Dit kan je beter aan het eind van je brief doen volgens mij.
Laat eerst merken dat je de incassobranche bestudeerd hebt en geef zelf aan hoe jouw ervaring een toevoeging kan zijn. Bijvoorbeeld door een koppeling te maken tussen jouw werkervaring en je toekomstige werk.

Succes.
Met citaat reageren