Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 januari 2008, 17:53
Sjaal Sjaal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2008
Berichten: 2
Sjaal is on a distinguished road
Standaard Re: Wel of niet vermelden in brief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Beste Sjaal,

Waarom wil je in een videotheek werken die de concurrent is van je vader? Een concurrent waardoor je vader veel klanten verloren heeft, zoals jezelf schrijft. Dit is het eerste wat mij te binnen schiet als ik je schrijven lees. Wat doet dit met je en stel dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek, hoe zal het zijn om dat gesprek dan te hebben?

Het is geen antwoord op je vraag, maar ik vraag mij af of het verstandig is om daar te solliciteren.
Mijn vader is inmiddels gestopt met al zijn zakelijke bezigheden vanwege zijn gezondheid, dus dit is eigenlijk niet aan de orde. Als mijn vader zijn videotheek nog had zou ik vast niet bij deze videotheek willen werken (die overigens niet 'de' bewuste videotheek is, maar een onderdeel van deze keten, dat wel).

Rens; Ik heb het mijn vader en moeder gevraagd en zij vinden dat ik het moet melden, mijn vader vind juist dat het lijkt als een soort verzwijgen als ik het niet vermeld.

Het is ook niet bedoelt als kruiwagen. Ik zie het ook een beetje zoals mijn vader het ziet. Als deze man mij voor een gesprek uitnodigt en hij vraagt me dan waar ik ervaring heb opgedaan, zal ik het toch echt moeten melden.

Uit jouw antwoord lees ik dus dat ik het beter in het gesprek kan melden. Ik had em eigenlijk al geschreven en bijna op de bus gedaan, mét vermelding, maar ik ga het nog even overdenken..

Oja, even nog voor de volledigheid; ik wou het terloops melden, dus niet benadrukken. In een zinsverband als; "Ik ben altijd een filmfanaat geweest, wat niet zo gek is, aangezien mijn ouders ook een videotheek hebben gehad".
Met citaat reageren