Los bericht bekijken
  #6  
Oud 13 augustus 2008, 13:35
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe denken jullie hierover?

Good 4 U!!

Zelf heb ik ook een paar hele leuke / pijnlijke sollicitatie-ervaringen gehad... Zo ben ik eens tijdens een gesprek met een zeer monotoon, binnensmonds en zeer slecht Engels-sprekende en oninspirerende manager in slaap gevallen... microslaapje hoor.
Totdat hij ineens stil was en ik me dus realiseerde dat ik de laatste paar seconden van zijn verhaal en de vraag die daarbij hoorde had gemist........
Maar ik heb al improviserend en lettend op zijn lichaamshouding een verhaal gefabriceerd en hij heeft nooit iets gemerkt.

Ook ben ik wel eens tijdens een gesprek in huilen uitgebarsten toen ze vroegen waarom ik bij mijn huidige werkgever weg ging. Onverwerkt leed dat op dat moment nog net even iets te rauw was.... oeps... foutje...

Verder black outs, last minute vlekken op outfits, een impromptu gesprek waarbij ik reeds 3 maanden zwanger was, als verzopen kat aankomen na een onverwachtse en heftige wolkbreuk, te laat, te vroeg, precies op tijd etc etc...
Ik heb het allemaal wel eens meegemaakt en neem deze ervaringen ook mee in mijn werk als sollicitatiecoach...

Het microslaapje leidde overigens wel tot een bijzonder goedbetaalde baan en vervolgens tot een bijna-burnout. Daardoor weet ik dat ik nooit meer wil werken voor een ongeinspireerde, monotone manager want dat slaapje tijdens het gesprek was een voorbode voor mijn periode als werknemer daar.........

Zet dus je voelsprieten goed uit bij een gesprek en neem niet zomaar een baan aan omdat het nu eenmaal goed betaalt of het de enige mogelijkheid is.


Heb je al een plan van aanpak bedacht voor je volgende sollicitaties?

Groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren